Bu çalışmanın amacı öğrencilerin ders kitaplarındaki hedef dil kültür öğelerine ilişkin tepkilerini belirlemek, öğrencilerin bölümlerinin kültürel öğeleri algılamalarında etkisinin olup olmadığını saptamak ve milli kültür öğelerinin de yabancı dil ders kitaplarında bulunup bulunmaması sorusuna cevap aramaktır. Bu bağlamda, 2011-2012 akademik yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat ve Mühendislik Fakültelerinde 1. Sınıfta öğrenim gören toplam 100 öğrenciye, birinci sınıflarda zorunlu olarak okutulan Yabancı Dil 1 (İngilizce) dersinde kullanılan ders kitabına yönelik tepkilerini ölçen bir anket uygulanmak suretiyle veri toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, iki grup arasında toplam 5 maddede anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. İki grup arasında, ders kitabındaki kültürel öğelerin dünya görüşleriyle uyuşması, hedef dile ait özel gün ve isimlerin dil gelişimlerine katkısı, bu öğelerin hedef kültürle olan etkileşimlerinde yararlı olması, kültürel öğelerin ilginç ve motive edici olması ve ders kitabının sadece dilbilgisi kurallarını içermesi gerektiği konularında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Araştırmadan elde dilen sonuçlara göre, yabancı dil ders kitaplarındaki kültürel öğeler hem hedef dili hem de ana dili kapsayacak şekilde dengeli bir şekilde düzenlenmeli, kültürel öğeler daha gerçekçi, ilginç ve öğrencileri daha motive edici özellikte olmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 33 Issue: 1 |