Bu araştırmanın amacı Türk ve Amerikan doktora adaylarının bazı temel akademik becerilerine ilişkin öz-değerlendirmelerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden temel nitel araştırma kullanılmıştır. Çalışma grubunu 16’sı Türkiye’den ve 16’sı da ABD’den olmak üzere toplam 32 doktora öğrencisi oluşturmaktadır. Söz konusu katılımcı grup amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türk ve Amerikan doktora adaylarının genel olarak araştırmada ele alınan beceriler konusunda benzer öz-değerlendirmelere sahip oldukları tespit edilmiştir. Her iki gruptaki katılımcıların çalışma alanlarında sunum ve proje hazırlayabilme, tez ve yayın konusu saptayabilme, bilimsel etkinliklere katılma ve yayın yapabilme ve alana hâkim olabilme konusundaki becerilerini genel itibariyle iyi hatta yüksek düzeyde değerlendirmişlerdir. Bununla birlikte doktora adaylarının öz-değerlendirmeleri göstermektedir ki yabancı literatürü anlama ve kullanma konusunda kendilerini yetersiz görmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 39 Issue: 2 |