Bu çalışmada, 2000-2020 yılları arasında ülkemizde piyano eğitimi ile ilgili yapılan tezlerin yayınlandıkları yıl, çalışıldıkları üniversite, lisansüstü dereceleri, konuları, örneklem / çalışma grupları, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları ve analiz yöntemleri doğrultusunda elde edilen verilerin sınıflandırılarak eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ulusal Tez Tarama veri tabanından belirtilen yıllar arasında ‘Piyano Eğitimi’ anahtar sözcüğü ile tarama yapılmış ve bu doğrultuda erişimine izin verilen 159 teze ulaşılmıştır. Makalelerin analizi için Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012) tarafından geliştirilen “Makale Sınıflama Formu” tezlerin sınıflandırılmasına uygun bir biçimde uzman görüşü alınarak alana özgü olarak revize edilmiştir. İçerik analizi yapılan çalışmaların belirtilen başlıklar altında frekans ve yüzdelik hesaplamaları yapılmış, elde edilen veriler tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma sonunda elde edilen veriler ışığında 2000-2020 yılları arasında piyano eğitimi ile ilgili yapılan tezlerin yıllara göre homojen ya da doğrusal bir ivme göstermediği, bu alanda en çok Gazi Üniverstiesi'nde lisansüstü tezin üretildiği, diğer derecelere kıyasla yüksek lisans tez sayısının daha fazla olduğu, araştırmacıların en çok piyano eğitiminde çağdaş ve pedagojik yaklaşımlar ile ilgili konular üzerine tez yazdığı, tezlerde örneklem / çalışma grubu olarak müzik bölümü öğrencilerinin tercih edildiği, tarama modeli kullanılarak anket yönteminin uygulandığı ve son olarak araştırmacıların tezlerin veri analiz yöntemlerinde en çok frekans ve yüzdelik analizini tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | June 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 40 Issue: 1 |