-
ÖZET
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 6, 7 ve 8.sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin ana-babalarının, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumlarını belirlemek, bu tutumların; öğrenci ve ana-babalarının kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Ana-babalarının çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumların olumlu olması, çocuklara spor yapma alışkanlığının kazandırılması ve spor kültürünün gelecek nesillere aktarımı açısından oldukça önemlidir. Çalışmaya, Mersin İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez okullarda öğrenim gören 955 öğrencinin velisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; ana-babaların, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımıyla ilgili “Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ana-babaların, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumlarının; çocukların okudukları sınıf, çocukların beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul takımlarında oynama durumları, ana-babanın spor yapma durumu ve sporla ilgili TV programlarını izleme sıklığına göre farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi ve spora katılım, aile, tutum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |