Purpose: The purpose of this research is to investigate the effect of video-assisted mental training program on shooting skills in soccer.Method: 30 athletes between the ages 13-14 participated in the study. The subjects were divided into three groups as physical training (PG, n:10), mental training (MG, n:10) and physical and mental training (PMG, n:10) groups. 3 days each week for a total of 4 weeks, PG took only physical football training, MG took only video assisted mental training program and PMG took mental training program before each physical training. Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, (Yazışmadan sorumlu yazar) e-mail: ozdalm@hotmail.comŞahinbey Ortaokulu, Gaziantep, firatakcan@yahoo.comCilt / Vol : 4 Sayı / No :2 Yıl / Year : 2013Mor-Christian Shooting Ability Test Station was used to measure shooting ability and the measurements were taken twice, one on the first day of training period and the other on the last day of training period. Obtained data were analyzed by SPSS for Windows 16.0. Paired Samples T Test was used for intra group analysis, One Way ANOVA Test was used for analysis of between the groups and Tukey HSD Test was used to determine in which group the differences were. In study significance (p<0.05) was found between T1 and T2 of PG and of PMG. No significance was found between T1 and T2 of MG. Significance (p<0.05) was found between PMG and PG, and between PMG and MG. no significance was found between PG and MG.It can be said that , video-assisted mental training has positive effects on shooting ability in soccer, and use of physical and mental training is more effective than only physical or only mental training, and should be planned together as mental and physical training during annual training plan
ÖZET
Bu çalışmanın amacı, video destekli zihinsel antrenmanın futbolda şut becerisine olan etkisinin incelenmesidir.
Araştırmaya 13-14 yaşları arasında 30 sporcu katılmıştır. Denekler; fiziksel antrenman grubu (FG, n:10), zihinsel
antrenman grubu (ZG, n:10) ve fiziksel antrenmanla birlikte zihinsel antrenman grubu (FZG, n:10) olarak
ayrılmışlardır. Deneklere 4 hafta ve haftada 3 gün olmak üzere; FG, sadece fiziksel futbol antrenmanlarına;
ZG, sadece video destekli zihinsel antrenman programına; FZG ise her fiziksel antrenman öncesi zihinsel
antrenman programlarına katılmışlardır. Şut Yeteneği Test ölçümleri için Mor-Christian Şut Yeteneği Test
İstasyonu kullanılmış ve ölçümler 4 haftalık antrenman periyodunun başladığı ilk gün (T1) ve bittiği son gün
(T2) olarak iki kez alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Grup
içi analizlerde Paired Samples T-Testi, gruplar arası analizlerde One Way ANOVA testi uygulanmış ve farklılığın
hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey HSD Testi kullanılmıştır.
Çalışmada FG, T1 ve T2 ölçümleri arasında p<0,05 düzeyinde ve FZG, T1 ve T2 ölçümleri arasında p<0,05
düzeyinde anlamlılık elde edilmiştir. ZG, T1 ve T2 ölçümleri arasında anlamlılık tespit edilmemiştir. Gruplar
arasında yapılan istatistik sonucunda FZG grubunun sonuçlarının FG ve ZG grupları ile arasında p<0,05
düzeyinde anlamlılık elde edilmiştir. FG ile ZG arasında ise anlamlılık tespit edilmemiştir.
Video destekli zihinsel antrenmanın futbolda şut becerisi üzerine olumlu etkileri olduğu söylenebilir. Ayrıca
fiziksel antrenman ile birlikte zihinsel antrenman uygulamasının sadece fiziksel ya da zihinsel antrenman
uygulamasına göre daha etkili olduğu söylenebilir. Yıllık antrenman planlamasında zihinsel antrenmanın
fiziksel antrenman periyotları ile birlikte planlanması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler: Zihinsel Antrenman, Futbol, Şut Becerisi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 2 |