Amaç: Bu çalışma 12 haftalık basketbol antrenman programının, eğitilebilir seviyede olan engelli çocukların bazı motorik özelliklerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu çalışmaya özel eğitim okullarında eğitim gören eğitilebilir zihinsel engelli 12 öğrenci (9 erkek, 3 kadın) (yaş; 10.251.60 yıl) katılmıştır. Basketbol antrenman programı uygulanmadan önce deneklerin boy, vücut ağırlığı ve motorik özellikleri (Pençe kuvveti, esneklik, dikey sıçrama, görsel basit reaksiyon zamanı, 20m sürat koşusu ve denge) ölçülmüştür. Denekler, 12 hafta boyunca, haftada 2 gün ve günde 1 saat olmak üzere basketbol antrenmanı yapmışlardır. 12 hafta sonrasında ilk ölçümler tekrarlanmıştır.
Bulgular: Antrenman öncesi ve sonrası verileri karşılaştırmak için Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örneklem Testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda, deneklerin 12 hafta sonrası koşu zamanı, pençe kuvveti, esneklik, dikey sıçrama, Reaksiyon Zamanı ve denge değerlerinin istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde iyileştiği görülmüştür.
Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre basketbol antrenmanına katılan eğitilebilir engelli çocukların performansları artmıştır. Bu bağlamda, eğitilebilir seviyede zihinsel engelli çocuğa sahip aileler, çocuklarının bu tür programlara katılımlarını sağlayarak onların motorik özelliklerinin ve sosyal ilişkilerinin gelişimine katkıda bulunabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 1 |