Türkiye’de okuldan erken ayrılma (OEA) oranları, Avrupa Birliği ortalamasının yaklaşık üç katıdır. Devlet İstatistik Enstitüsü Türkiye’de OEA’nın temel nedenin yoksulluk olduğunu rapor etmektedir. Yüksek OEA oranlarına rağmen Türkiye’de kapsamlı bir OEA programının geliştirilmediği görülmektedir. Bu çalışma, Avrupa Birliği’nin Şartlı Nakit Transferi Projesi kapsamında Türkiye’deki OEA oranlarını azaltmak için geliştirilen bütüncül bir danışma programını tanıtmaktadır. Lise öğrencilerine yönelik bu çalışma OEA açısından risk belirtileri göstermeyen için bir psikoeğitim programını, risk belirtilerinden bir ya da daha fazlasını gösteren öğrenciler için bir müdahale programını, aile eğitim programını ve okul personeline yönelik bir seminer çalışmasını içermektedir. Bu programlar öğrencilerin seçimini, süreci ve sonuçları değerlendirmektedir. Program içerikleri, her birine 100 psikolojik danışmanının katıldığı beş ayrı çalıştayda, yaşantısal uygulamalarla revize edilmiştir. Bu programın, Türkiye’de OEA’ya yönelik müdahaleler konusunda yaşanan eksikliği tamamlaması ve OEA riskini azaltması beklenmektedir.
okuldan erken ayrılma akademik motivasyon özdüzenlemeli öğrenme öfke yönetimi iletişim becerileri
WYG Türkiye Proje Yönetimi ve Teknik Danışmanlık
Türkiye’de Lise Devam Oranının Artırılması için Şartlı Nakit Transferinin (Şartlı Eğitim Yardımı) Etkisinin Güçlendirilmesi (ŞNT II) Projesi EuropeAid/140285/IH/SER/TR
Early School Leaving (ESL) rates in Türkiye is about three times the European Union average. The Turkish Statistical Institute has reported that poverty is the main reason for ESL in Turkey. Despite the high rates, a comprehensive ESL program has not yet been to be developed in Türkiye. This study presented a holistic program developed to reduce ESL rates in Türkiye under the Conditional Cash Transfer Project provided by the European Union. This study includes a psychoeducation program for students who do not have ESL risk factors, an intervention for students who have one or more ESL risk factors, a family education program, and a seminar for school personnel. These programs evaluate student selection, processes, and outcomes. Program content was reviewed in five workshops, each attended by 100 school counselors. This program could help close the gap in ELS interventions and reduce ESL rates.
Early school leaving academic motivation self-regulated learning anger management communication skills
Türkiye’de Lise Devam Oranının Artırılması için Şartlı Nakit Transferinin (Şartlı Eğitim Yardımı) Etkisinin Güçlendirilmesi (ŞNT II) Projesi EuropeAid/140285/IH/SER/TR
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Türkiye’de Lise Devam Oranının Artırılması için Şartlı Nakit Transferinin (Şartlı Eğitim Yardımı) Etkisinin Güçlendirilmesi (ŞNT II) Projesi EuropeAid/140285/IH/SER/TR |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76