Citation indexes are regarded as important factors to make an effective literature review. Since the publication on the SSCI has been a requirement for the academic degrees in Turkey, the value of scientific articles published in citation indexes has increased. Therefore, bibliometric values and the topic distribution of journals published in a specific discipline are of great importance especially for academicians working in the related discipline. This study will select ten journals that have the highest value of 5-year impact factor in the 2013 JCR among the journals published in Public Administration in SSCI and examine their quantitative and qualitative values. As a result of the research, it is intended to generate benefits for researchers that will work in the discipline of Public Administration through specifying the most contributing journals to the field and presenting subject headings and the distribution of topics in the selected journals.
Atıf dizinleri etkili bir literatür taraması oluşturmak için önemli unsurlar arasında görülmektedir. Özellikle Türkiye’de akademik yükselmelerde SSCI’da yayım yapma koşulu getirildiğinden beri atıf dizininde yayımlanan bilim yazılarının değeri artmıştır. Bu nedenle, dergilerin bibliyometrik değerleri ve konu dağılımları bilhassa ilgili disiplinde çalışan akademisyenler için büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, SSCI’da yayımlanan Kamu Yönetimi alanındaki dergilerden 2013 JCR’ye göre 5-yıllık etki faktörü en yüksek olan on dergi seçilerek bu dergilerin nicel ve nitel değerleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda alana en çok katkısı olan dergiler belirlenerek, seçilen dergilerdeki konu başlıklarının ve konu dağılımlarının ortaya konmasıyla Kamu Yönetimi disiplininde çalışacak olan araştırmacılara fayda sağlanması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2015 |
Submission Date | April 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |
Please click for the statistics of Google Scholar.