Customer requests are increasingly
varied with the changing of the living conditions and developing technology. In
this point, customers want to be met the demands which are good quality and
suitable price quickly. The trend in
today’s global competitive environment is to provide high quality, reasonably
priced products and respond in the required time to customer demands. In this
point, organizations should review their processes continuously and improve
them. In this study begin with the general information about concept of
process, process management and process improvement techniques. This paper
continuous with an application in a steel production company which supplies
product to the customers in the automotive industry that working with just in
time philosophy. In this
study different techniques for process improvement (Kaizen, Cause and Effect
Diagram, Poka-Yoke, 8D, Failure Modes and Effects Analysis) were used in
combination.
Teknolojinin gelişimi ve yaşam koşulların değişimi,
müşteri taleplerini çeşitlendirmektedir. Birçok farklı seçeneğin, makul fiyat
ve istenen zamanda karşılanmasını arzu eden müşterilere hizmet verilen küresel
bir rekabet ortamı mevcuttur. Bu rekabet ortamında, yüksek kaliteli ve uygun
fiyatlı ürünlerle müşteri talebine istenen sürede cevap verilebilmesi
gerekmektedir. Belirtilen hususlar ışığında, işletmelerin süreçlerini sürekli
olarak gözden geçirmeleri ve iyileştirme gereklilikleri karşımıza çıkmaktadır.
Yapılan bu çalışmada ilk olarak, süreç kavramı ve süreç iyileştirme hakkında
genel bilgiler verilmiştir. Uygulama kısmında ise ana hedef sektörü otomotiv
yan sanayi olan ve tam zamanında üretim felsefesi ile çalışan müşterilere ürün
tedarik eden, vasıflı çelik üretimi yapan bir firmada gerçekleştirilen süreç
iyileştirme çalışmaları sunulmuştur. Çalışmada farklı süreç iyileştirme
teknikleri (Kaizen, Neden-Sonuç Diyagramı, Poka-Yoke, 8D, Hata Türü ve Etkileri
Analizi) bir arada kullanılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 4, 2017 |
Submission Date | December 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
Please click for the statistics of Google Scholar.