Research Article
BibTex RIS Cite

Youth’s Impressions of and Expectations from the Services of Metropolitan Municipalities (A Sample Application)

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 299 - 317, 26.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393544

Abstract

Metropolitan Municipalities are assigned as
administrative units which serve as local authorities to individuals of where
they reside. Municipalities should examine the individual expectations well and
serve according to them. The quality of service in accordance with expectations
change by the person. A lot of variables alter expectations such as the level
of education, financial state and social situation.



The subject of this study is how the youth
perceive the services provided by Metropolitan Municipalities and what they
expect. How well Metropolitan Municipalities can meet the expectations of youth
which increased upon the rapid developments in every area throughout the World
is measured in the study. It is a fact that the expectations increased both
locally and universally and the changing relationship between state/public and
the citizen has a positive effect on municipalities. Differences were found
among participants on how well they are satisfied with the municipality
according to their financial and demographic features. However, we observe that
the organization structures of municipalities held back by the Weberian
organization remain insufficient to meet the increasing expectations in both
their organizations and their perceptions. Therefore, we predict and conclude
that Metropolitan Municipalities need more innovative organizational structures
and activities.

References

  • Çelebi, A., Yalçın, K. ve Zafer A., (2008). Kamusal mallar teorisinin değişimi: bölgesel kamusal mallar. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 1-8.
  • Çiçek, R., ve Doğan İ.C., (2009). Müşteri memnuniyetinin artırılmasında hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir araştırma: Niğde ili örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(I), 199-217.
  • Derbil, S., (1950). Kamu hizmeti nedir?.Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(7), 28-36.
  • Duran, L., (1982). İdare hukuku ders notları. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • Gözübüyük, A. Şeref ve Tan, T., (2007). İdare hukuku genel esaslar Cilt I-II, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İnce, M., ve Şahin, K., (2014). Belediye hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti ölçümü: Selçuklu belediyesi örneği. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21, 1-21.
  • Denhardt, V.J., ve Denhardt, R.B., (2002). The new public service. Public Administration Review Journel, 60(6), 549-559.
  • Karahanoğulları, O., (2004). Kamu hizmeti. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Orak, C.Ç., (2007). Kamu hizmeti: Tabula rasa Avrupa birliği sürecinde nasıl doldurulacak?. TBB Dergisi, 68, 161-240.
  • Sezer, Ö., (2008). Kamu hizmetlerinde müşteri (vatandaş) odaklılık: Türkiye’de kamu hizmeti anlayışı açısından bir değerlendirme. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 147-171.
  • Ulusoy, A., (2004). Kamu hizmeti incelemeleri. Ankara: Ülke Kitapları.
  • Ulusoy, A., (1999). Fransız ve AB kamu hizmeti anlayışlarının Türk hukukuna etkisi. AÜHFD, 48(1-4), 165-176.
  • Yılmaz, D., (2008). Türk hukukunda kamu hizmeti kavramı ve kriterleri. Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(1-2), 1215-1234
  • Yüzgenç, A., (2010). Yerel yönetimlerin sunduğu spor hizmetlerinde hizmet kalitesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Wisniewski, M., ve Donnelly, M., (1996). Measuring service quality in the public sector: The potential for Servqual. Total Quality Management, 7(4), 357-365.

Gençlerin Büyükşehir Belediye Hizmet Algısı ve Beklentileri (Örnek Bir Uygulama)

Year 2018, Youth Researches Special Issue, 299 - 317, 26.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393544

Abstract

Büyükşehir Belediyeleri bulundukları
yerlerdeki bireylere yerel yönetim olarak hizmet sunma konusunda yönetsel
birimler olarak görev almaktadırlar. Belediyelerin birey beklentilerini iyi
irdelemesi ve bu beklentilere göre hizmet sunması gerekmektedir. Beklentiler
doğrultusunda hizmet kalitesi bireyden bireye farklılık göstermektedir.
Beklentileri kişinin sahip olduğu eğitim seviyesi, gelir durumu ve sosyal
düzeyi gibi pek çok değişken etkilemektedir.
Bu çalışmanın konusu
gençlerin Büyükşehir Belediyelerinin sağladığı hizmetleri nasıl algıladığı ve
Büyükşehir Belediyelerinden beklentilerini oluşturmaktadır. Bu çalışmada
dünyada her alanda yaşanan hızlı gelişmelerin etkisiyle Türkiye’de gençlerde
artan beklentileri büyükşehir belediyelerinin ne derece karşıladığı
ölçülmüştür. Beklentilerin hem küresel ölçekte hem de yerel ölçekte artması ve
değişen devlet/kamu- yurttaş ilişkisinin belediyeler üzerinde pozitif bir etki
oluşturduğu bir gerçektir.
Buradaki katılımcıların ekonomik ve
demografik özelliklerine göre belediyelerden memnuniyette farklılıklara
rastlanmaktadır.
Ne var ki, tam anlamıyla Weberyen
bürokratik örgütlenmeden kurtulamayan belediyelerin örgüt yapısının artan
beklentileri karşılamada hem örgütlenme olarak hem de anlayış olarak yetersiz
kaldığı bulgularımız arasındadır. Bu anlamda, büyükşehir belediyelerinin daha
yenilikçi bir örgüt yapısına ve faaliyetlere ihtiyacı olduğu sonuç ve
öngörülerimiz arasındadır.

References

  • Çelebi, A., Yalçın, K. ve Zafer A., (2008). Kamusal mallar teorisinin değişimi: bölgesel kamusal mallar. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(2), 1-8.
  • Çiçek, R., ve Doğan İ.C., (2009). Müşteri memnuniyetinin artırılmasında hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir araştırma: Niğde ili örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(I), 199-217.
  • Derbil, S., (1950). Kamu hizmeti nedir?.Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(7), 28-36.
  • Duran, L., (1982). İdare hukuku ders notları. İstanbul: Fakülteler Matbaası.
  • Gözübüyük, A. Şeref ve Tan, T., (2007). İdare hukuku genel esaslar Cilt I-II, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İnce, M., ve Şahin, K., (2014). Belediye hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti ölçümü: Selçuklu belediyesi örneği. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21, 1-21.
  • Denhardt, V.J., ve Denhardt, R.B., (2002). The new public service. Public Administration Review Journel, 60(6), 549-559.
  • Karahanoğulları, O., (2004). Kamu hizmeti. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Orak, C.Ç., (2007). Kamu hizmeti: Tabula rasa Avrupa birliği sürecinde nasıl doldurulacak?. TBB Dergisi, 68, 161-240.
  • Sezer, Ö., (2008). Kamu hizmetlerinde müşteri (vatandaş) odaklılık: Türkiye’de kamu hizmeti anlayışı açısından bir değerlendirme. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 147-171.
  • Ulusoy, A., (2004). Kamu hizmeti incelemeleri. Ankara: Ülke Kitapları.
  • Ulusoy, A., (1999). Fransız ve AB kamu hizmeti anlayışlarının Türk hukukuna etkisi. AÜHFD, 48(1-4), 165-176.
  • Yılmaz, D., (2008). Türk hukukunda kamu hizmeti kavramı ve kriterleri. Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(1-2), 1215-1234
  • Yüzgenç, A., (2010). Yerel yönetimlerin sunduğu spor hizmetlerinde hizmet kalitesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Wisniewski, M., ve Donnelly, M., (1996). Measuring service quality in the public sector: The potential for Servqual. Total Quality Management, 7(4), 357-365.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Çolak

İmam Yapıcı This is me

Neslihan Çolak This is me

Tahsin Çetin 0000-0002-7886-981X

Publication Date March 26, 2018
Acceptance Date March 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Youth Researches Special Issue

Cite

APA Çolak, M., Yapıcı, İ., Çolak, N., Çetin, T. (2018). Gençlerin Büyükşehir Belediye Hizmet Algısı ve Beklentileri (Örnek Bir Uygulama). OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 299-317. https://doi.org/10.26466/opus.393544