With the development of technology, the information
technology has also showed rapid development.
After the network got into our lives in, e-commerce has also share its
part and grew rapidly. It grew so fast even it became one of the main sectors
in some countries. E-commerce market is growing rapidly in our country as well
as around the world. Among the reasons for this growth in our country, the
increase the purchasing power and reach to the level of European in Turkey and
depending that the increase in personal expends. Therefore, it can be said that
one of the most important reasons for the growth of e-commerce market is
widespread network use. On the other hand, %67 of Turkey’s population, ie
approximately 54 million network users of a large portion have credit card,
that contribute to the growth of e-commerce can be regarded as an another
important factor. The aim of this study is to unfold the development of
e-commerce over the years for Turkey that the momentum gained especially in the
last decade. The sources of our study will be secondary data, held and released
as the years both public and private reports. In particular TÜİK, TÜBİSAD,
DELOITTE, EUROMONITOR and BKM(ICC) data will contribute significantly. That the
basis of the study basis on figures, in the content there will be used many
tables and graphics.
Teknolojinin
gelişimiyle birlikte bilgi teknolojileri de hızlı bir gelişim gösterdi.
İnternetin hayatımıza girmesinden sonra E-ticarette bu gelişimden payını aldı
ve hızlı bir şekilde büyüdü. Öyle ki bazı ülkelerde ana sektörlerden biri
haline geldi. E-ticaret pazarı dünya da olduğu gibi ülkemizde de hızla büyüyor.
Ülkemizdeki bu büyümenin nedenleri arasında, Türkiye’de satın alma gücünün
artarak Avrupa seviyesine ulaşması ve buna bağlı olarak kişisel harcamaların
artması. Dolayısıyla e-ticaret pazarının büyümesinin en önemli nedenlerinin
başında, yaygın internet kullanımının olduğu söylenebilir. Türkiye’de,
nüfusun %67‘sine tekabül eden 54 Milyon internet kullanıcısı var
ve bunların 51 Milyonu telefonlarından internete bağlanıyorlar. Öte
yandan Türkiye’deki nüfusun %67’si, yani yaklaşık 54 Milyon internet
kullanıcısının çok büyük bir kısmının kredi kartı kullanıcısı olması,
e-ticaretin büyümesine katkı sağlayan diğer önemli bir faktör olarak
değerlendirilebilir. Türkiye’de 2018 Mart sonu itibariyle 63 milyon adet kredi
kartı, 135 milyon adet banka kartı olmak üzere, toplam 198 milyon adet kart
sayısına ulaşılmıştır. 2018 yılının ilk üç aylık döneminde kredi kartlarıyla
yapılan alışverişler %17 oranında artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı
E-ticaretin Türkiye açısından yıllar itibariyle gelişmesini, özellikle son on
yıl içerisindeki kazandığı ivmeyi gözler önüne sermektir. Çalışmamızın
kaynakları, ikincil veriler ve bu konuda
yapılan ve yıllar itibariyle açıklanan gerek kamu gerekse özel şirketlerin
raporları olacaktır. Özellikle TÜİK, TÜBİSAD, DELOİTTE ve BKM verileri önemli
oranda katkı sağlayacaktır. Çalışmamızın temelini rakamlar oluşturduğundan
içerikte birçok tablo ve şekil kullanılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Acceptance Date | August 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 15 |