Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma
becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma yaklaşımlarındandır. Yaratıcı
yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için
öğretmenlerin de yaratıcı yazma çalışmalarını deneyimlemiş olmaları bir
ihtiyaçtır. Çünkü öğretmenler, deneyimlerinden hareketle tekniklerin yazma
becerisini, hayal gücünü ve yaratıcılığı nasıl geliştirdiğini fark edecek;
tekniklerin uygulanması durumunda öğrenenlere nasıl faydaları olacağını
anlayacaklardır. Öğretmenler, bu deneyimleriyle, çalışmaların ne gibi sorunlar
oluşturabileceğini de hissedip öneriler geliştirebileceklerdir. Bu ihtiyaçla,
çalışmada sınıf öğretmenlerinin yaratıcı yazma tekniklerini deneyimlemeleri ve
değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu amaçla, eylem araştırması olarak desenlenen
çalışma kapsamında, 44 sınıf öğretmeniyle, 30 saat süreyle 15 farklı yaratıcı
yazma çalışması yapılmıştır. Her bir çalışmanın ardından bir değerlendirme
formu aracılığıyla öğretmenlerin yaratıcı yazma tekniklerinin olumlu yönlerine,
tekniklerin öğrencilere yararlarına ve tekniklerin uygulanmasındaki sorunlara
ve önerilere yönelik değerlendirme yapmaları istenmiştir. Çalışma sonucunda,
sınıf öğretmenleri yaratıcı yazma tekniklerinin olumlu yönleri olarak tekniklerin
yaratıcılığı ve yazma becerisini geliştirdiğini söylemişlerdir. Öğretmenler,
tekniklerin öğrencilerin hayal gücünü ve yaratıcılığını sınırlamadan yazı
yazdırma konusunda yararlı olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bazı
tekniklerin öğrencilerin bireysel farklılıkları, sınıf seviyeleri gibi
sebeplerle bazı öğrenciler için uygulamasının zor olabileceği gibi sorunlar
belirtmişlerdir. Son olarak öğretmenler, yaratıcı yazma teknikleriyle birlikte
farklı materyallerin de kullanılabileceği gibi öneriler sunmuşlardır.
Creative writing techniques are
among the approaches that enhance students’ writing skills and creativity. It
is necessary for teachers to have practised creative writing activities so that
their students can apply these techniques accurately and effectively. That is
because this helps teachers understand how these techniques improve writing
skills, imagination and creativity through practice as well as realizing the
benefits of such techniques for students. In addition, teachers may foresee any
potential problems and find solutions. To this end, this study aims to have
elementary school teachers learn about and evaluate these techniques by
experience. For this reason, 15 different creative writing activities have been
done with 44 elementary school teachers for 30 hours in the scope of this
action research. At the end of each activity, an evaluation form about the
positive aspects of the technique, its benefits for students, problems with the
application of it and teachers’ recommendations was distributed to the
teachers. As for the positive aspects, teachers indicated that these techniques
improved creativity and writing skills. They stated that creative writing
techniques are useful for having students write without limiting their
creativity and imagination. However, they also mentioned that these techniques
might be hard to apply because of individual differences, academic levels, etc.
Finally, teachers produced recommendations such as using different materials
with creative writing techniques.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | December 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 16 |