Bu makale
Pierre Bourdieu’nün ilişkisel sosyolojisi üzerinden, bir ideoloji ya da düşünce
tarzı olarak muhafazakârlık tanımının toplumsal eleştirisini sunuyor.
Muhafazakârlığın yerleşik tanımı kavramın stratejik ve eğilimsel boyutlarını
gözardı ettiği için, bütünlüklü bir analiz için elverişli değildir. Buna ek
olarak, siyasi söylemleri ve kültürel ürünleri tek meşru analiz birimi olarak
görmesi nedeniyle, muhafazakârlığın yerleşik tanımı soyut bir özne inşa eder ve
bu öznenin dünyayla kendiliğinden entellektüel bir ilişki kurduğunu varsayar.
Bu çalışma, yerleşik muhafazakârlık tanımının sınırlılıkları karşısında Pierre
Bourdieu sosyolojisinin sunabileceği meziyetleri sorguluyor. İlk olarak,
Fransız sosyoloğun toplumsal dünyayı bir sosyal topografi olarak inşa
edebilmesini mümkün kılan temel kavramsal araçlar tanıtılıyor. Ardından bu
kavramsal araçlarla girişilecek nesne inşasının hem nesnel hem de öznel
uğrakları tartışılıyor. Sembolik mücadelelerin toplumsal dünyanın teşkilinde
oynadığı rolün altı çiziliyor. Son olarak, sosyal görme ve bölme ilkelerinin
çeşitli alanlarda verilen mücadeleler neticesinde büründüğü sembolik form
olarak muhafazakârlığın eğilimsel tanımı geliştiriliyor. Muhafazakârlığın
kültürel değerler temelli mevcut ampirik tanımı karşısında geliştirilen
eğilimsel yaklaşımın sınırlılıkları ve imkanları tartışılıyor.
This paper
presents a social critique of the conservatism as an ideology or a way of
thinking through Pierre Bourdieu’s relational sociology. It is argued that the
established definition of the conservatism cannot analyze the holistic reality
of the concept since it does not take into account of the conservatism as a set
of dispositions. In addition to that, having the political discourse and
cultural products as the only legitimate unit of analysis, the established
definition of conservatism constructs an abstract actor whose link with the
social world is essentially intellectual. Against the limits of the
commonsensical definition of conservatism, this paper interrogates the merits
of Pierre Bourdieu’s sociology. It first introduces the key conceptual tools
through which the French sociologist constructs the social world as a social
topography. The paper explains both objectivist and subjectivist moments of
research object construction. It also underlines the role of symbolic struggles
in the formation of social world. Finally, this study develops a dispositional
definition of conservatism as the symbolic form that the principles of vision
and division gain within the struggles of various fields. The merits of the
dispositional comprehension of conservatism are compared with the existing
empirical definition of conservatism as a set of cultural values.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 16 |