Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarında bilişsel
farkındalık düzeyleri, öznel mutluluk ve sıkıntıyı tolere etme arasındaki
yordayıcı ilişkileri incelemektir. Araştırmada, öğretmen adaylarında bilişsel
farkındalık, sıkıntıyı tolere etme ve öznel mutluluk arasındaki ilişkilerin
belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin yapısal eşitlik modeli
ile sınanması amacıyla yapısal eşitlik modellemesi analizi yapılmıştır.
Ölçekler, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde İstanbul’da çeşitli
üniversitelerde öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. 529
katılımcının 139’u erkek 390’ı kadın katılımcıdır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre; öğretmen adaylarının bilişsel farkındalık düzeyleri ile
sıkıntıyı tolere etme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde,
bilişsel farkındalığın sıkıntıyı tolere etmeyi yordadığı, aradaki ilişkinin
pozitif yönlü ve doğrusal olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının sıkıntıyı
tolere etme düzeyleri ile öznel mutluluk düzeyleri arasındaki yordayıcı
ilişkiler incelendiğinde, sıkıntıyı tolere etmenin öznel mutluluğu yordadığı,
aralarındaki ilişkinin pozitif yönlü ve doğrusal olduğu bulunmuştur. Öğretmen
adaylarının bilişsel farkındalık düzeyleri ile öznel mutluluk düzeyleri
arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde bilişsel farkındalığın öznel
mutluluğu yordadığı, aralarındaki ilişkinin pozitif yönlü ve doğrusal olduğu
bulunmuştur.
The aim of this study is to examine the predictive
relationships among cognitive awareness levels, subjective happiness and
distress tolerance teacher candidates. In the study, a structural equation
modeling analysis was carried out in order to determine the relations between
cognitive awareness, distress tolerance and subjective happiness in teacher
candidates and the structural equality model of relations among these
variables. The scales are composed of prospective teachers from various
universities in Istanbul during the 2017-2018 education period. Of the 529
participants, 139 are male and 390 are female participants. According to the
findings obtained from the research; when the predictive relationships between
the levels of cognitive awareness of the prospective teachers and the levels of
distress tolerance were examined, it was seen that there was a positive linear
relationship. When the predictive relationships between the levels of distress
tolerance of teacher candidates and subjective happiness levels are examined,
it is seen that there is a positive linear relationship. When the predictive
relationships between the levels of cognitive awareness and subjective
happiness of teacher candidates are examined, it is seen that there is a
positive linear relationship.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Acceptance Date | March 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 17 |