This research aims to develop a innovativeness climate in school scale.
The scale was applied to 193 working teachers in high schools at Yenimahalle
District, Ankara. According to the exploratory factor analysis results, KMO
value of innovativenes climate scale is .94 and the Bartlett Spherity test
value is 6243.07 (p=0.00). It is explained that variance of the is scale
73.23%. After the exploratory factor Analysis, the scale included 32 items and
five factors. These factors were labeled as support for innovation, resources
and opportunities, taking initiative, openness to innovation, teamwork and
adjustment. In Scale the Cronbach’s alpha coefficient for the whole scale was
found to be .95. In addition, confirmatory factor analysis results is supported
the exploratory factor analysis results. (Chi-square/Sd=1.65, RMSEA = .051,
GFI= .86, AGFI = .83, CFI = .97). The findings of the study revealed that the
scale was a valid and reliable instrument for measuring innovativeness climate.
Bu araştırmanın amacı, okullarda yenileşme iklimi ölçeğini
geliştirmektir. Ölçek madde havuzunun oluşturulmasında yenileşme iklimi
alanyazınındaki yenileşme ve yaratıcı
iklim modellerinin yanı sıra geliştirilen ilgili ölçekler referans alınmıştır.
Ölçme aracının madde havuzu alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda taslak
forma dönüştürülmüştür. Taslak ölçek
formu, Ankara İli Yenimahalle ilçesinde görev yapan 193 gönüllü öğretmen
üzerinde uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, yenileşme
iklimi ölçeğinin KMO değeri .94, Bartlett Küresellik testi değeri 6243.07’dir (p=.00).
Ölçek, varyansın % 73.23’ünü açıklamaktadır. Ölçek maddelerinin faktör yük
değerleri .49 ile .88 arasında değişmektedir. Analiz sonucunda 6 boyuttan
oluşan 42 maddelik ölçek; yenileşmeye destek, kaynaklar ve olanaklar,
inisiyatif alma, yenileşmeye açıklık, takım çalışması ve uyum boyutlarından
oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .95’tir. Düzeltilmiş
madde toplam korelasyonları ise .59 ile .86 arasında değişmektedir. Ayrıca
uygulanan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları açımlayıcı faktör analizi
sonuçlarını desteklemektedir (X2/Sd=1.65, RMSEA = .051, GFI= .86,
AGFI = .83, CFI = .97). Yenileşme iklimi ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik
sonuçlarına göre, ölçeğin okullarda yenileşme iklimini ölçen bir araç olduğu ifade
edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | April 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 18 |