Araştırma, hemşirelik bölümü
öğrencilerinde anksiyete durumunun kariyer kararı yetkinlik beklentisine
etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve analitik
nitelikteki araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
hemşirelik bölümü 3.ve 4. sınıfta öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmuştur.
Veriler “Anket Formu”, “Sürekli ve Durumluk Anksiyete Ölçeği” ve “Kariyer
Kararı Yetkinlik Beklentisi Ölçeği” ile elde edilmiştir. Veriler; yüzdelikler,
ortalamalar, t testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, One-way Anova
testi, Pearson korelasyon testi ve Spearman korelasyon testi kullanılarak
değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yaş ortalaması 22,03±1,46 ve %77,7’si
kadındır. Öğrencilerin durumluk anksiyete puanı ortalaması 36,48±6,86, sürekli
anksiyete 39,24±7,48 ve kariyer kararı yetkinlik beklentisi puanı 94,88±15,80’dir.
Öğrencilerin durumluk ve sürekli anksiyete puanları ile kariyer kararı
yetkinlik beklentisi puanı arasında anlamlı ilişki saptanmıştır
(p<,05). Öğrencilerin durumluk
anksiyete puanında yaş, cinsiyet ve sınıfa göre anlamlı ilişkilere rastlanmıştır
(p<,05). Öğrencilerin durumluk ve sürekli anksiyete düzeyi kariyer kararı
yetkinlik beklentisini etkilemektedir.Öğrencilerde anksiyeteye neden olan
faktörlerin belirlenmesine ve anksiyete ile kariyer yetkinlik beklentisi
arasındaki ilişkiyi tanımlamaya yönelik daha fazla sayıda çalışma yapılması
önerilmektedir.
This study aimed to determine the effect of anxiety
on nursing students' career decision competence expectancy. The sample of the
descriptive and analytical study consisted of 300 students in the 3rd and 4th
year nursing department in 2017-2018. The data were obtained by “Questionnaire
Form”, “State of Anxiety and State Anxiety Scale” and “Career Decision
Competency Expectation Scale”. Data was evaluated by percentages, averages, t
test, Mann Whitney U, Kruskal Wallis, One-way Anova tests, Pearson and Spearman
correlation test. The mean age of the students was 22,03 ± 1,46 and 77,7% were
female. The mean score of state anxiety score of the students is 36,48 ± 6,86,
continuous anxiety is 39,24 ± 7,48 and career decision is 94,88 ± 15,80. A
significant relationship was found between the state and trait anxiety scores
of the students and the career expectancy score (p <,05). Significant
correlations were found in state anxiety scores of the students according to
age, gender and class (p <,05). The level of state and trait anxiety of the
students affected the career expectancy. It is suggested that more studies
should be done to identify the factors that cause anxiety and the relationship
between anxiety and career expectancy expectations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 20 |