Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda, ortaokul öğrencilerinin müzik dersine ilişkin görüşlerinin öğretmen değişkenine göre incelenmesinde anlamlı farklılaşmaların olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada nicel verilerin analizi için nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli, nitel verilerin analizi için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak geliştirilen “Anket ve Yapılandırılmamış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ili Merkez İlçesinde 4 farklı okulda eğitim-öğretimine devam eden 694 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenen bu 4 okulda müzik derslerini müzik öğretmenliği bölümü mezunu, sınıf öğretmenliği bölümü mezunu ve diğer alanlardan mezun öğretmenler yürütmektedirler. Verilerin analizlerinde, Kruskal-Wallis ve Mann Whitney U testleri ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizlerde anlamlılık değeri p<0.05 olarak ele alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; çalışma grubunda yer alan öğrencilerin müzik dersine ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılaşmaların olduğu tespit edilmiştir. Müzik öğretmenliği mezunu öğretmenin olduğu okuldaki öğrencilerin, araştırmadaki diğer okullara göre müzik dersini daha çok sevdikleri ve dersin kazanımlarını daha yüksek düzeyde gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda müzik dersini müzik öğretmenliği bölümü mezunu öğretmenlerin yürütmesi önerilmiştir.
The purpose of this research; is to determine whether there are significant differences in the analysis of secondary school students' perceptions of music lesson according to teacher variable in secondary schools connected to National Education. In the research, scanning model, one of the quantitative research methods, for the analysis of quantitative data, content analysis, one of the qualitative research methods, was used for the analysis of qualitative data. The data of the study have been collected through ‘Survey and Unstructured Interview Form’ which has been developed by the researcher, receiving expert opinions. The study group of the research consists of 694 students studying in the Central District of Adıyaman province in 2017-2018 academic year. In these four schools, which are designated as the study group of the research, music lessons are conducted by graduates of music teachers, class teachers and other graduates. In the analysis of the data, Kruskal-Wallis, Mann Whitney U tests have been used. In the analysis made, the significance value has been considered as p <0.05. According to the results obtained in the research; It was found that there were significant differences in the opinions of the students in the study group about music lesson. It was found out that the students in the school where the teacher of music education graduated from, liked the music lesson more than the other schools in the research and ıt was concluded that they achieved the course gains at a higher level. In line with these results, it was suggested that music graduates of music education department should conduct music lessons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Acceptance Date | April 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 29 |