Hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri, İngilizce dil öğretimi disiplinindeki birçok çalışmanın konusu olmuştur. Bununla birlikte, hizmet ettikleri şeyin nadiren sorgulandığı ve araştırıldığı görülmektedir. Eleştirel pedagoji, araştırmacıların İngilizcenin dramatkik şekilde yaygınlaşmasının neden önemli ölçüde arttığını sorgulamasına yardımcı olabilir. Bu çalışmada, içeriden bir bakış açısı ile araştırmacı kendi gözlemlerini, deneyimlerini ve inançlarını sunmak için otoetnografik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Hizmet öncesi dönemi eleştirmek için eleştirel pedagojinin ilkelerini kullandım. Benim asıl sorum öğretmen adaylarının neye hizmet ettikleri idi. Bu terimi, neoliberal politikaların yapısökümü için daha geniş bir alan açmak ve sömürge zihinlerini eleştirmek için problemleştirdim. İngilizce öğretiminin Anglo-Amerika'nın sömürgeci zihinlerinden kaynaklanan neoliberal politikaların vazgeçilmez bir parçası olarak kullanıldığına inanıyorum. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerine, İngilizce merkezli politikaları eleştirme ve dilsel insan haklarını koruma fırsatı verilmelidir. ELT bölümleri, hizmet öncesi öğrencilere karşı çıkabileceği ve karşı çıkabileceği platformlar sunabilir. Sömürge altyapısının farkında olan ELT bölümleri, İngilizce merkezli dil uygulamaları yerine dilsel insan haklarına öncelik veren özgürleştirici ve dönüştürücü müfredat yoluyla öğrenci öğretmenlerini radikalleştirebilir. Ayrıca, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerini kullanmak yerine ELT öğrencileriyle işbirliği içinde adlandırma ve sınıflandırma tartışılabilir. Çünkü hizmetin neoliberalizm ve yeni sömürgecilik ile ilgili olumsuz çağrışımları olabilir.
Pre-service English teachers have been the object of many studies in the discipline of English language teaching. However, what they have served has been rarely questioned and investigated. Critical pedagogy can help researchers interrogate why English has spread dramatically. An autoethnographic research method was used in this study to present the observations, experiences and beliefs of an insider’s perspective. I utilized the tenets of critical pedagogy to criticize the term pre-service. My main question was what pre-service English teachers served. I problematized this term to open broader space for the deconstruction of neoliberal policies and criticizing the colonial minds. I believe that English language teaching has been used as an indispensable part of neoliberal policies emanating from colonial minds of Anglo-America. Pre-service English teachers should be given the opportunity to criticize English-centric policies and to protect linguistic human rights. ELT departments can present platforms where pre-service itself can be resisted and opposed by the students. Aware of the colonial background, the ELT departments can radicalize student teachers through emancipatory and transformative curricula that prioritize linguistic human rights instead of English-centered linguicist practices. In addition, naming and labeling can be discussed in collaboration with ELT students instead of using the pre-service English teachers since serving may have negative connotations in relation to neoliberalism and neocolonialism.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Acceptance Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 33 |