Devlet ile vatandaş arasındaki ilişkilerde bireysel hakların korunmasında denetim önemlidir. Denetimin etkin olabilmesine yönelik bağımsız ve tarafsız ombudsmanlık kurumu oluşturulmuştur. Yerel yönetimlerin denetiminde etkinliğin sağlanması ve görevlerinin artması nedeniyle yerel yönetimlere yönelik görev yapacak yerel yönetim ombudsmanlıklarının kurulması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Yerel yönetim ombudsmanlığı yerel yönetimlerle vatandaş arasındaki ilişkilerde ortaya çıkan şikayetleri incelemekte ve çözüm önerileri sunmaktadır. Yerel yönetim ombudsmanlığı uygulaması ilk olarak 1974 yılında İngiltere’de ortaya çıkmış olup, daha sonra farklı ülkelerde de uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmada da yerel yönetim ombudsmanlığının ilk örneği olan İngiltere yerel yönetim ombudsmanlığının yapısı, işleyişi ve faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmanın amacı; verilen hizmetlerden vatandaşların memnuniyeti ve mali açılardan İngiltere yerel yönetim ombudsmanlığının etkinliğini ortaya koymaktır. Çalışma İngiltere Yerel Yönetim Ombudsmanlığı’nın 2013- 2019 yılları arasındaki yıllık raporları ve müşteri memnuniyeti anketleri dokümanlarının incelenmesi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda vatandaşların şikayetlerin değerlendirme süresi ile verilen kararlardan memnun olmadığı, kurumun personel ve mali kaynak açısından desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
The audit is important in the protection of individual rights in the relations between the state and the citizen. An independent and impartial ombudsman institution has been established for the effectiveness of the audit. The need to establish local government institutions has emerged due to the supervision of local governments and the increase in their duties. The local government ombudsman analyzes the complaints arising in the relations between local governments and the citizen. The local government ombudsman first was established in England and then it was started to open in different countries. The structure and functions of the England Local Government Ombudsman, which is the first example of a local government ombudsman, are examined in this study. The aim of this study is to demonstrate the effectiveness of the England Local Government Ombudsman in terms of citizen satisfaction of providing the services and financial The study was carried out by examining the documents of the England Local Government Ombudsman’s annual reports and customer satisfaction surveys between 2013-2019. As a result of the study, it was concluded that the citizens were dissatisfied with the evaluation period of the complaints and the decisions and, the institution should be supported in terms of personnel and resource.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2021 |
Acceptance Date | December 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 34 |