This study aimed to examine the functional piano skills and piano pieces in the "Alfred's Group Piano for Adults" method used in group piano education. This study is a qualitative research. In the analysis of the data, the document analysis technique and content analysis method were used. The identity, target audience, purpose, content, and treatment of the subjects were revealed for the books within the scope of the research. Each unit in the book is examined in terms of functional skills (sight-reading, improvisation, harmonization). Piano pieces presented as repertoire in the first and second books are categorized in terms of form and period features. The obtained data are presented in text, tables, and figures. "Alfred’s Group Piano for Adults" book; basic musical knowledge covers topics related to the devel-opment of functional skills in the piano, subjects are presented in balance and harmony from basic to advanced. For these reasons, it was concluded that it is an adequate method in adult group piano training.
Bu araştırmanın amacı, grup piyano eğitiminde kullanılan Alfred’s Group Piano for Adults (1&2. Kitaplar) metodunda işlevsel piyano becerilerinin ele alınış biçiminin ve kitaplarda verilen piyano parçalarının incelenmesidir. Bu çalışma nitel bir araştırma olup araştırma verilerinin analizinde, dokuman incelemesi tekniği ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki kitapların künyesi, hedef kitlesi, amacı, içeriği ile konuların işleniş biçimleri ortaya konmuştur. Kitapta yer alan her ünite, işlevsel beceriler (deşifre, doğaçlama, eşlikleme) açısından incelenmiştir. Bir ve ikinci kitapta repertuvar olarak sunu-lan piyano parçaları form ve dönem özellikleri bakımından kategorize edilmiştir. Elde edilen veriler metin, tablo ve şekil içinde sunulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Alfred’s Group Piano for Adults kitapları temel müzik bilgilerinin ve işlevsel piyano becerilerinin geliştirilmesine dair konuları kapsamaktadır. Kitaplardaki teknik alıştırma ve piyano parçaları hedeflenen bilgi ve becerilerin temel düzeyden ileri düzeye, denge ve uyum içinde kazanılmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda Alfred’s Group Piano for Adults 1. ve 2. kitaplarının yetişkin grup piyano eğitiminde faydalı ve yeterli olduğu sonucuna varılmıştır.
Grup piyano eğitimi işlevsel piyano becerileri grup piyano metodu Alfred’in yetişkinler için grup piyano metodu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Acceptance Date | March 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 38 |