Developments and innovations in technology resulted as the presence of technology more in lives. Technology and internet-based marketing activities such as online marketing or digital marketing have entered literature and human life. Based on these developments, businesses started to focus on media strategies created on online platforms in order to show their products or services to their target audi-ence, to increase brand recognition, awareness and visibility and also to increase product sales. In this context, “affiliate marketing”, which is one of the concepts that emerged within the scope of performance-based marketing strategies, started to be used more often. In first part of the study, the marketing strategy through affiliate marketing was emphasized, the parties were introduced and information was given about technical functioning and the features of the system, and also the benefits and difficulties it offers to the parties of the system. As a method, secondary research method was used by compiling the studies in the field of marketing through affiliate marketing. Also, as a reference of some of the internet market place some reliable affiliate sources operating in Turkey are placed as affiliates example.
Teknolojide yaşanan yenilikler ve bunların insan hayatı üzerindeki etkileriyle birlikte, teknolojinin yerinin daha fazla hayatlarda varlık göstermesi sonucunda internette pazarlama ya da bir diğer ifadeyle çevrimiçi pazarlama, dijital pazarlama gibi teknoloji ve internet tabanlı pazarlama faaliyetleri literatüre ve insan hayatına girmiş oldu. Bu gelişmelerden hareketle işletmeler ürün veya hizmetlerini ilgili hedef kitleleriyle buluşturabilmek, marka tanınırlığını, bilinirliğini ve görünürlüğünü arttırmak, ürün satışını yükseltmek amacıyla çevrimiçi platformlar üzerinden oluşturulan medya stratejilerine ağırlık vermeye başladı. Bu bağlamda performansa dayalı pazarlama stratejileri kapsamında ortaya çıkan kavramlardan biri olan ve “influencer marketing” yani “etkileyici pazarlaması” kavramını da kapsayan “affiliate marketing” Türkçe adıyla “bağlı kuruluş ya da satış ortaklığı pazarlaması” stratejisi daha çok kullanılmaya başlandı. Çalışmanın ilk bölümünde bağlı kuruluş ya da satış ortaklığı pazarlaması stratejisi üzerinde durularak kavramın tarafları, sistemin özellikleri, reklam veren işletmelere sunduğu faydalar ve zorluklar ile sistemin teknik olarak işleyişi hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmada literatürde bağlı kuruluş ya da satış ortaklığı pazarlaması alanında yapılmış çalışmaların derlenmesi yoluyla ikincil araştırma yöntemi kullanılmıştır. Aynı zamanda Türkiye pazarında faaliyet gösteren ve bazı internet kaynaklarınca güvenilir olarak ifade edilen bağlı kuruluş örneklerine yer verilmiştir.
Çevrimiçi Pazarlama Performansa Dayalı Pazarlama Bağlı Kuruluş Ya Da Satış Ortaklığı Pazarlaması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Acceptance Date | September 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 44 |