Bu çalışma, gelişmekte olan ülke pazarlarından biri olarak görülen Türkiye’de, tekstil sektöründe faaliyet gösteren küresel doğan işletmelerin erken uluslararasılaşmasında ağ ilişkilerinin rolünü, sosyal ve iş ağı perspektifleri bakış açısıyla çift odaklı olarak, vaka temelli bir yaklaşım altında incelemektedir. Gelişmekte olan ülkeler ve düşük teknolojili sektörlerdeki KOBİ’lerin erken uluslararasılaşma davranışları ile ilgili araştırma boşluğundan yola çıkılarak organize edilen çalışmanın, gelişmekte olan bir ülke piyasası ve geleneksel bir sektörden konuyu ele alarak uluslararasılaşma literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma sonuçları, ağ ilişkilerinin küresel doğan işletmelerin erken uluslararasılaşmasında önemli rol oynadığını göstermektedir. Uluslararasılaşmada ağ ilişkilerinden işletmelerce elde edilenler; yabancı pazar fırsatlarının tanımlanması ve pazar bilgisi oluşturulması, yabancı pazar ve giriş yöntemi seçimi, kaynak kısıtlarının aşılması ve riskin azaltılması, operasyonel destek, önemli aktörlere erişim, manevi destek ile güven olmak üzere 7 başlık altında bulgulanmıştır. Hem sosyal hem de iş ağlarının erken ve hızlı uluslararasılaşmada etkili olduğu, bu etkinin daha önemlilik doğrultusunda kolayca kategorize edilemeyeceği bulunmuştur.
Ağ İlişkileri İş Ağları Sosyal Ağlar Ağ İlişkilerinin Rolü Erken Uluslararasılaşma Küresel Doğan İşletmeler
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: Human Behavior and Social Institutions |