Batı'daki yeni nesil Müslüman gençler, yükselen İslamofobi, göçmen karşıtı ırkçı söylem ve cinsiyetçilikle başa çıkmak için mizahı kullanmaktadır. Bu yeni neslin bir temsilcisi de Datteltäter adlı YouTube kanalıdır. Mizah ve muhalefete ilişkin sosyal teorilerden yararlanan bu çalışma, Datteltäter tarafından üretilen içeriği analiz ederek, mizahlarının bir muhalefet pratiği olduğunu ve mizah yoluyla egemen söylemi yıkmaya çalıştıklarını ortaya koymaktadır. Kendi başına bir muhalefet pratiği olmayan mizahın muhalif etkinliği onun bağlamına, duyarlılıklar dağılımı ve kontrol rejimleri ile ilişkisine ve kullandığı tekniklere bağlıdır. Çevrimiçi etnografi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, Datteltäter YouTube kanalının amaçlı örneklemle seçilen temsil edici videoları betimlenerek analiz edilmiştir. Çalışmada, Alman toplumunda gündelik hayata nüfuz eden, bedenleri kontrol etmek için duyumsanabilir olanı dağıtan İslamofobik ve ırkçı söylem ve uygulamalar ile onları anlamlı kılan duygu ve fikirler hiyerarşisinin mizah yoluyla ifşa edildiği sonucuna varılmıştır. Çalışma ayrıca yeni nesil Müslümanların iki toplum arasında sıkışması nedeniyle güçlü içgörülere sahip olduğunu ve kendi toplumlarına karşı da benzer bir muhalif tutum geliştirdiğini ortaya koymuştur. Bu tutum, başkalarına açık bir ortak deneyimler ve melez öznellikler alanı yaratmaktadır.
A new generation of Muslim youth in the West is using humor to cope with rising Islamophobia, racist immigration rhetoric and sexism. A representative of this new generation is the YouTube channel called Datteltäter. Drawing on social theories of humor and dissent, this study analyzes the content produced by Datteltäter, revealing that their humor is a practice of dissent and that they seek to subvert the dominant discourse through humour. Since humor is not a practice of opposition per se, its character at this point depends on its context, the distribution of sensibilities and its relationship to policing regimes, and the techniques it uses. In this study, where the online ethnography method was used, representative videos of the Datteltäter, selected with purposeful sampling, were described and analyzed. The study concluded that the Islamophobic and racist discourses and practices that daily life in German society and disperse the sensible in order to control bodies, and their seemingly meaningful hierarchy of emotions and ideas, are exposed through humor. The study also found that the new generation of Muslims have in-between insights that come from being together and have developed a similar oppositional attitude towards their communities. In doing so, they create a space of shared experiences and hybrid subjectivities that are open to others.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication Technology and Digital Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 27, 2023 |
Publication Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: Human Behavior and Social Institutions |