Erzurum-Bayburt-Gümüşhane güzergâhında bulunan Kop dağı geçitinde, mevcut yolun bulunduğu
alanın zorlu topoğrafik şartları, uzun süren kış aylarında yoğun kar ve buzlanma ile birleştiğinde aşılması
oldukça zor bir güzergâh oluşturmaktadır. Kop Tüneli üzerinde ki örtü kalınlığı ortalama 400 metredir
ve tünel Yeni Avusturya Tünel Açma (NATM) metoduna göre açılmaktadır. Karayolları Genel
Müdürlüğü (KGM) bünyesinde inşaatı devam eden tünel, Türkiye’nin dördüncü en uzun tüneli olacaktır.
Kop dağı tünelli geçişi ile birlikte güzergâh bitümlü sıcak karışım kaplamalı, 2x2 şeritli bölünmüş yol
standardında olacaktır. Bölge halkı tarafından hizmete açılması dört gözle beklenen tünel inşaatı
tamamlandıktan sonra ulaşımın; yaz kış devam etmesi, işletme-bakım onarım maliyetlerinin azaltılması
ve özellikle kış aylarında tehlikeli olan kesimlerin yol güvenliğine kavuşması ülke için son derece
önemli birer gelişme olarak elde edilecektir. Tünel inşaatının bitirilmesi ile aynı zamanda bölgede
ekonomik canlanma ve gelişmenin de sağlanacağı beklenmektedir. Bu çalışma ile Kop Tüneli yapım
çalışmaları, bu esnada ortaya çıkan sorunlar ve çözümleri ortaya konularak, projenin hizmete girmesi
ile beklenilen faydası sunulmaya çalışılmıştır.
The Kop mountain pass on the Erzurum-Bayburt-Gumushane route, which is a very difficult to
overcome when it is combined with heavy snow and icing in the long winter months. The
average soil cover thickness above the Kop Tunnel is 400 meters and the tunnel opens according
to the New Austrian Tunneling Method (NATM). Tunnel will be Turkey's fourth longest tunnel.
The way together with the Kop mountain tunnel passage will have the 2x2 lane divided road
standard with bituminous hot mixture coating. After the completion of the expected tunnel
construction by the people of the region transportation to go on uninterrupted for summer and
winter months reduction of operating maintenance and repair costs and especially on the road
sections which are dangerous in the winter months will be ensured road safety. All these will
be achieved as an important development for the country. As the construction of the tunnel is
completed, at the same time it is expected that economic revival and development will be
provided in the region. In this study, construction works of the Kop Tunnel, the problems and
solutions emerged at this stage are put forward and besides with this study to present that
expected benefit with the opening of the tunnel.
Journal Section | Review Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | August 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |