Amaç: Araştırma, ebelik bölümü öğrencilerinin güdülenme düzeylerinin mesleki kariyer planlarına etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.
Materyal ve Metot: Tanımlayıcı türdeki araştırmanın örneklemini, İstanbul ilinde bir devlet üniversitenin sağlık bilimleri fakültesi ebelik bölümünde öğrenim gören 234 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında öğrencilerin sosyo-demograk özelliklerini içeren “Tanıtıcı Bilgi Formu” ile “Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler bilgisayarda analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin %77,8’inin ebelik mesleğini isteyerek ve %35,9’unun kolay iş bulma umuduyla seçtiği saptanmıştır. Öğrencilerin mezuniyetten hemen sonra %32,9’unun kariyer olarak yüksek lisans yapmayı planladığı, %35,9’unun sağlık hizmetlerinin birinci basamağında çalışmak istediği ve %20,9’unun sağlık hizmetlerinin diğer alanlarında ebelik statüsü/pozisyonunda çalışmayı düşündüğü saptanmıştır. Öğrencilerin ebelik bölümünü isteyerek seçmesi ile içsel ve dışsal güdülenmesi arasında, eğitimin kariyer planını etkileme durumu ile içsel güdülenmesi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin becerilerine yönelik kariyer planlamaları yapabilmeleri için danışmanlık verilmesi önerilir.
Yok
Yok
Çalışmaya, gönüllü olarak katkıda bulunan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: The research, was carried out to determine the effect of motivation levels of midwifery students on their professional career plans.
Materials and Methods: The sampling of the descriptive study was composed of 234 students studying in the Midwifery Department of the Faculty of Health Sciences of a state university in Istanbul. The "Introductory Information Form" containing the socio-demographic characteristics of the students and the "Motivation Sources and Problems Scale" was used to collect the data. The data were analyzed on the computer.
Results: In the study, it was found that 77.8% of the students chose the midwifery profession voluntarily and 35.9% chose to find an easy job. 32.9% of students planned to pursue a master's degree as a career immediately after graduation, 35.9% of them want to work in the first step of health services, and 20.9% of them thought to work in midwifery status/position in other areas of health services. Between the internal and external motivation of students by willingly choosing midwifery department; A significant relation was found between the effect of education on career plan and the internal motivation (p <0.05).
Conclusion: Counseling is recommended for midwifery students to make career plans for their skills.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | March 5, 2021 |
Submission Date | February 14, 2020 |
Acceptance Date | September 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |