Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 aşısına ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Materyal ve Metot: Tanımlayıcı, kesitsel tasarımda olan bu araştırma İstanbul’da bulunan dört üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 1008 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler “Bilgi Formu’’ aracılığıyla online olarak toplandı.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %85,7’sinin COVID-19 aşısı olmadığı, aşı olmayan öğrencilerin ise %44,8’inin aşı yaptırmayı düşünmediği veya karasız olduğu bulundu. Öğrencilerin COVID-19 aşısı yaptırmayı düşünmeme veya kararsızlık nedenleri arasında en sık; aşının çok hızlı sürede üretilmiş olması, aşının koruyuculuğuna veya içeriğine güvenmeme, aşı hakkında yeterli bilgi sahibi olmama olduğu belirlendi. Öğrencilerin sınıf düzeyi (p= 0,000), üniversite türü (p= 0,000), COVID-19 hastalığı (p = 0,028) ve aşısı (p= 0,000) ile ilgili bilgi düzeyleri ile aşı yaptırmayı düşünme durumları arasında anlamlı fark olduğu belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin çok az bir bölümünün aşı olduğu, aşı olmayan öğrencilerin yarısına yakınının aşı olmayı düşünmediği veya kararsız oldukları belirlendi. Öğrencilerin COVID-19 aşısına bakış açısını belirlemek çok disiplinli eğitim stratejilerinin planlanmasında yardımcı olabilir.