Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, tıp öğrencilerinin çalışma yaklaşımları ve sosyodemografik özellikleri ile akademik performansları arasındaki ilişkiyi incelemek ve çalışma yaklaşımlarının klinik ve klinik öncesi dönemler arasında farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir.
Materyal ve Metot: Çalışma tanımlayıcı-kesitsel bir çalışmadır. Tıp öğrencilerinden “Revize İki Faktör Çalışma Süreci Anketi (R-SPQ2F)” anketini doldurmaları istendi.
Bulgular: Çalışmaya yaş ortalaması 21,40±2,58 yıl olan 298 erkek ve 306 kız öğrenci alındı. Öğrencilerin %57,8'i (n=349) klinik öncesi tıp öğrencisi ve %42,2'si (n=255) klinik öğrencisiydi. Öğrencilerin ikamet ettikleri yer ile tıp fakültesini tercih nedenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (sırasıyla p=0,853, p=0,860). Klinik öncesi öğrencilerinin derin çalışma yaklaşımı puanları klinik öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek bulundu (p<0,014). Klinik öncesi öğrencilerinin derin stratejik çalışma puanlarının klinik öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi (p<0,001).
Sonuç: Çalışma sonuçlarımız, çalışma yaklaşımlarından biri olan derin öğrenme davranışının daha yüksek akademik başarı ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Çalışma sonuçları, tıp öğrencilerinin kullandıkları öğrenme yaklaşımlarının akademik başarı üzerindeki etkisini erken fark etmelerine yardımcı olabilir.