Abstract
Amaç: Çalışma ikiz bebek bekleyen gebelere verilen emzirme eğitiminin gebelerin emzirme niyeti üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Materyal ve Metot: Çalışma tek grup ön test- son test tasarımlı olup, Sakarya ilinde bir eğitim ve araştırma hastanesinde Ağustos-Aralık 2017 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini hastanenin gebe polikliniklerine gelen, çalışmaya katılmayı kabul eden 20-34. gestasyon haftası arasında olan 38 ikiz gebe oluşturmuştur. Çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘‘Tanıtıcı Bilgi Formu”, “İkiz Bebeklerin Emzirilmesi ile İlgili Bilgi Formu” ve “İkiz Bebek Bekleyen Gebelerde Emzirme Niyet Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS programı ile yüzde, ortalama ve Bağımlı örneklme t testi kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Gebelerin yaş ortalaması 29,84 yıldır (SD=5,63). Gebelerin ölçekten aldıkları toplam puan ortalaması eğitim öncesi 22,84±4,46 ve eğitim sonrası 29,68±3,09 olup, aradaki farkın istatistiksel olarak ileri derecede anlamlıdır (t= -13,577, p=0,000). Bu anlamlı farklılığın etki büyüklüğü 2,930 olup, yüksektir.
Sonuç: Antenatal dönemde verilen emzirme eğitiminin ikiz bebek bekleyen gebelerin emzirme niyetlerini etkilediği belirlendi (p<0,05).