Amaç: Bu çalışmanın amacı, ilk kez vajinal doğum gören erkek hemşirelik öğrencilerinin doğum deneyimlerini açığa çıkarmaktır.
Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan çalışma Eylül-Aralık 2017 tarihleri arasında, İzmir’de bir devlet üniversitesinin hemşirelik lisans programı kapsamında kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini alan, doğumhane uygulamasında ilk kez vajinal doğum gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 14 erkek öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Derinlemesine Görüşme Formu kullanılarak, bireysel derinlemesine görüşme yöntemi ile toplanmış, geleneksel (konvansiyonel) içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışmada iki ana tema (doğum algısı ve tercihler) ve altı alt tema (beklenti, deneyim, kazanım, doğum şekli, doğuma girme ve doğumhanede erkek hemşire) belirlenmiştir. Öğrenciler doğum eylemini izlerken genellikle korku, stres, üzüntü ve mutluluk gibi duyguları bir arada deneyimlediklerini ve kendilerini doğum yapan annenin yerine koyduklarını belirtmişlerdir. Erkek öğrencilerin çoğu, doğum eylemini izledikten sonra annesine duyduğu sevgi ve minnettarlığın daha çok arttığını, ileride (n=11) eşine destek olmak amacıyla doğuma girmek istediğini ve öğrencilerin yarısı (n=7) ileride eşinin normal doğum yapmasını istediğini belirtmiştir.
Sonuç: Doğum eylemini izlemek erkek öğrencilerin, kadını ve önemini anlamalarına katkı sağlamıştır. Ayrıca erkek öğrenciler doğum eylemini izledikten sonraki olumlu kazanımları, mezuniyet sonrası erkek hemşirelerin meslek hayatlarında kadınların ihtiyaçlarını belirlemede ve bakımlarını planlamada etkili olacaktır.
Objective: This study seeks to reveal the experiences of the male students witnessing vaginal birth for the first time.
Methods: The study, which was carried out using qualitative research method, was conducted between September-December 2017 with 14 male students who took the Nursing for Gynecological Health and Diseases course within undergraduate level in the department of nursing at a state university in Izmir, had witnessed vaginal birth for the first time in the delivery room practice and gave consent to participate in the study. The data were collected by individual in-depth interview method using the Personal Information Form and Semi-Structured In-Depth Interview Form, and analyzed with the conventional content analysis method.
Results: Two main themes (perception of birth and preferences) and six sub-themes (expectations, experiences, gains, mode of birth, attending a birth, and male nurse in the birth room) were determined in the study. Students stated that while watching labor, they usually experience emotions such as fear, stress, sadness and happiness together and they stated that they put themselves in the place of the mother who gave birth. Most of the male students stated that their love and gratitude to their mother increased more after watching the labor, they wanted to give birth to support their spouse in the future (n = 11), and half of the students (n = 7) stated that they wanted their spouse to have a normal birth in the future.
Conclusion: Witnessing vaginal birth contributed to the male students in understanding women and their importance. In addition, the positive gains of male students after watching the labor will be effective in determining the needs of women and planning their care in the professional life of male nurses after graduation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | June 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |