Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik
öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma amaçları ile iletişim becerileri
arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır.
Yöntem: Çalışmanın evrenini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri
Fakültesi Hemşirelik bölümünde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında kayıtlı 421
öğrenci, örneklemi ise evreni bilinen örneklem hesaplama formülü (%95 güven
aralığı, %5 hata payı) kullanılarak belirlenen 230 öğrenci oluşturdu. Çalışmada
İletişim Becerileri Ölçeği ve Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Amacı Ölçeği
kullanıldı. Ölçeklerin sırasıyla Cronbach alfa geçerliliği .83 ve .92 olarak
belirtilmiştir.
Verilerin istatistiksel
değerlendirmesinde SPSS 23.0 paket programı kullanıldı. İstatistiksel yöntem
olarak tanımlayıcı istatistikler, One-Way Anova ve Pearson Korelasyon testleri
yapıldı.
Bulgular: Öğrencilerin %47.8’i 20-22 yaş
grubunda, %77’si kız öğrenci, % 31.3’ü son sınıf ve % 26.1’i üçüncü sınıftadır.
Öğrencilerin Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Ölçeği puan ortalamaları
44.26±10.40, İletişim Becerileri Ölçeği puan ortalamaları 117.31±17.77 olarak
belirlendi. Öğrencilerin iletişim becerileri ölçeği duygusal iletişim alt boyut
puanı ile sosyal ağ sitelerini kullanım ölçeği sosyal etkileşim-iletişim alt boyut
puanı arasında pozitif yönde çok zayıf ilişki olduğu saptandı (r =.146).
Sonuç:
Hemşirelik öğrencilerin iletişim becerileri orta düzeyde, sosyal ağ kullanım
durumları ise orta düzeyin üzerinde bulundu. Ancak İletişim Becerileri Ölçeği
ve Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Ölçeği arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı.
Yazarlar, çalışmaya katılan öğrencilere ve çalışmanın yapılması için izin veren kuruma teşekkür eder.
Objective: The aim of this study was to determine relationship between
purpose using of social networking sites and communication skills of nursing
students.
Methods:
The population of the research was
consisted of 421 students studying in the Department of Nursing of the Faculty
of Health Sciences Faculty in 2016-2017 academic year. The sample consisted of 230
students whose universe was determined by using the known sample calculation
formula (95% confidence interval, 5% error margin).The research data was collected through the Communication
Skills Scale (CSS) and the Scale of Aims of Use of Social Network Site. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient of the scale was .83. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient of the scale was .92.
SPSS
23.0 package program was used for statistical evaluation of the data. One-way ANOVA, Pearson correlation coefficient and descriptive statistical methods were used in the evaluation of the data.
Results: 47.8% of the students were between the
ages of 20-22, 77% were women, 31.3% were in the 4th class and 26.1% were in
the 3rd class. The
mean score of the Social Networking Site Usage Scale of the students was 44.26
± 10.40, The mean score of the Communication Skills Scale was 117.31 ± 17.77. It was found that there was a very weak correlation
emotional communication subscale score of Communication Skills Scale and social
interaction-communication score of Scale of Aims of Use of Social
Network Sites subscale between students' (r =.
146).
Conclusion: The communication skills of nursing students were found to
be moderate and their social networking usage was above the intermediate level.
However, there was no significant relationship between Communication Skills and Scale of Aims of Use of Social Network Sites.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | July 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |