BibTex RIS Kaynak Göster

“Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 99 - 106, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Aktan, Coskun Can & Börü, Deniz. Önemli Bir Tanımlama Öğesi: Paydaşlar(Stakeholders), http://www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsal-sosyal/paydaslar.htm, (İndirme Tarihi: Mayıs, 2010)
  • Alessandri, Sue Westcott, Yang Sung-Un & Kinsey, Dennis. ‘An Integrative Approach to University Visual Identity and Reputation’, Corporate Reputation Review, 9:4, 2006, 258-270.
  • Arpan, M. Laura, Raney, A. Arthur & Zivnuska, Suzanne. ‘ A Cognitive Approach to Understanding University Image’ Corpotate Communications: An International Journal, 8:2, 2003, 113.
  • Helm, Sabrina. ‘One reputation or many? Comparing stakeholders’ perceptions of corporate reputation’, Corporate Communications An International Journal, 12:3, 2007, 238-254.
  • Karaköse, Turgut. ‘Örgütlerde İtibar Yönetimi’, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11, Ocak 2007, http://www.akademikbakis.org/sayi11/makale/itibar.pdf
  • (indirme tarihi: Nisan 2010)
  • Luama-aho, Vilma. ‘Sector Reputation and Public Organizations’, International Journal of Public Sector Management, 21:5, 2008, 446-467.
  • Melewar, T. C., & Akel, Sibel. ‘The Role of Corporate Identity in the Higher Education Sector’, Corporate Communications an International Journal, 10:1 2006, 41-57.
  • Minjung, Sung & Yang, Sung-Un. ‘Student- University Relationships and Reputation: A Study of The Links Between Key Factors Fostering Students’ Supportive Behavioral Intentions Towards Their University’, High Education, 57, 2009, 787-811.
  • Minjung, Sung & Yang, Sung-Un. ‘Toward the model of university image: the influence of brand personality, external prestige, and reputation’, Journal of Public Relations Research, 20:4, 2008, 376.
  • Neville, Benjamin. A., Bell, Simon. J.& Mengüç, Bülent. ‘Corporate Reputation, Stakeholders and The Social Performance-Financial Performance Relationship’, European Journal of Marketing, 39:9/10, 2005, 1184-1198.
  • Nguyen, Nha & LeBlanc, Gaston. ‘Image and Reputation of Higher Education Institutions in Students’ retention decision’, The Interntional Journal of Education Management, 15:6, 2001, 303
  • Özalp, İnan, Tonus, H. Zümrüt & Sarıkaya, Mumammer. “İktisadı ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8:1, 2008, 69-84.
  • Parameswaran, Ravi. & Glowacka, Aleksandra. E. ‘"University image: an information processing perspective", Journal of Marketing for Higher Education, 6:2, 1995, 41-56.
  • Yılmaz, Sinan. Kurumsal İtibar, Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Editör: Senem Besler, Eskişehir, 2009.
  • Post, James. E., Preston, Lee. E. & Sachs, Sybille. ‘Managing the Extended Enterprise: The new Stakeholder View’ California Management Review, 45:1, 2002, 6-28.
  • Ressler, Jamie & Abratt, Russell. ‘Assessing the Impact of University Reputation on Stakeholder Intentions’: Money K. & Hillenbrand C. ‘Using Reputation Measurement to Create Value: An Analyss anf Integration of existing measures’, Journal of General Management, 32:1, 2006, 1-12 .
  • Ressler, Jamie & Abratt, Russell. ‘Assessing the Impact of University Reputation on Stakeholder Intentions’, Journal of General Management, 35:1, 2009, 38-45.
  • Roberts, Michael. C., Ilardi, Stephan. S., ve Johnson, Rebecca. J. ‘ Reputation Strength As a Determinant of Faculty Employment: A Test of The Step-Down Thesis Among Clinical Psychology Doctoral Programs’, Journal of Clinical Psychology, 62:7, 2006, 881-891.
  • Vidaver-Cohen, Deborah, ‘Reputation Beyond the Rankings: A Conceptual Framework for Business School Research’, Corporate Reputation Review, 10:4, 2007, 281-304.

“Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 99 - 106, 01.06.2010

Öz

Bu çalışma, farklı paydaş guruplarının üniversite itibarını nasıl algıladıklarını analiz etmektedir. Örneklem olarak Türkiye’nin en büyük devlet üniversitelerinden olan Anadolu Üniversitesi alınmıştır. Temelde ‘üniversite itibarını tanımlamak için hangi kriterler kullanılır’ ve ‘Paydaşları bu kriterler benzer mi yoksa farklı mı algılamaktadırlar?’ olarak ifade edilen sorulardan yola çıkarak hazırlanan anket formu üniversite paydaşları olan öğrenciler, mezunlar, çalışanlar üzerinde yapılarak, analiz edilmiştir. Bu çalışma üniversitelere kendilerini anlama ve itibarlarını geliştirip sürdürebilmeleri için gerekli yolu açacaktır

Kaynakça

  • Aktan, Coskun Can & Börü, Deniz. Önemli Bir Tanımlama Öğesi: Paydaşlar(Stakeholders), http://www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsal-sosyal/paydaslar.htm, (İndirme Tarihi: Mayıs, 2010)
  • Alessandri, Sue Westcott, Yang Sung-Un & Kinsey, Dennis. ‘An Integrative Approach to University Visual Identity and Reputation’, Corporate Reputation Review, 9:4, 2006, 258-270.
  • Arpan, M. Laura, Raney, A. Arthur & Zivnuska, Suzanne. ‘ A Cognitive Approach to Understanding University Image’ Corpotate Communications: An International Journal, 8:2, 2003, 113.
  • Helm, Sabrina. ‘One reputation or many? Comparing stakeholders’ perceptions of corporate reputation’, Corporate Communications An International Journal, 12:3, 2007, 238-254.
  • Karaköse, Turgut. ‘Örgütlerde İtibar Yönetimi’, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11, Ocak 2007, http://www.akademikbakis.org/sayi11/makale/itibar.pdf
  • (indirme tarihi: Nisan 2010)
  • Luama-aho, Vilma. ‘Sector Reputation and Public Organizations’, International Journal of Public Sector Management, 21:5, 2008, 446-467.
  • Melewar, T. C., & Akel, Sibel. ‘The Role of Corporate Identity in the Higher Education Sector’, Corporate Communications an International Journal, 10:1 2006, 41-57.
  • Minjung, Sung & Yang, Sung-Un. ‘Student- University Relationships and Reputation: A Study of The Links Between Key Factors Fostering Students’ Supportive Behavioral Intentions Towards Their University’, High Education, 57, 2009, 787-811.
  • Minjung, Sung & Yang, Sung-Un. ‘Toward the model of university image: the influence of brand personality, external prestige, and reputation’, Journal of Public Relations Research, 20:4, 2008, 376.
  • Neville, Benjamin. A., Bell, Simon. J.& Mengüç, Bülent. ‘Corporate Reputation, Stakeholders and The Social Performance-Financial Performance Relationship’, European Journal of Marketing, 39:9/10, 2005, 1184-1198.
  • Nguyen, Nha & LeBlanc, Gaston. ‘Image and Reputation of Higher Education Institutions in Students’ retention decision’, The Interntional Journal of Education Management, 15:6, 2001, 303
  • Özalp, İnan, Tonus, H. Zümrüt & Sarıkaya, Mumammer. “İktisadı ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8:1, 2008, 69-84.
  • Parameswaran, Ravi. & Glowacka, Aleksandra. E. ‘"University image: an information processing perspective", Journal of Marketing for Higher Education, 6:2, 1995, 41-56.
  • Yılmaz, Sinan. Kurumsal İtibar, Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Editör: Senem Besler, Eskişehir, 2009.
  • Post, James. E., Preston, Lee. E. & Sachs, Sybille. ‘Managing the Extended Enterprise: The new Stakeholder View’ California Management Review, 45:1, 2002, 6-28.
  • Ressler, Jamie & Abratt, Russell. ‘Assessing the Impact of University Reputation on Stakeholder Intentions’: Money K. & Hillenbrand C. ‘Using Reputation Measurement to Create Value: An Analyss anf Integration of existing measures’, Journal of General Management, 32:1, 2006, 1-12 .
  • Ressler, Jamie & Abratt, Russell. ‘Assessing the Impact of University Reputation on Stakeholder Intentions’, Journal of General Management, 35:1, 2009, 38-45.
  • Roberts, Michael. C., Ilardi, Stephan. S., ve Johnson, Rebecca. J. ‘ Reputation Strength As a Determinant of Faculty Employment: A Test of The Step-Down Thesis Among Clinical Psychology Doctoral Programs’, Journal of Clinical Psychology, 62:7, 2006, 881-891.
  • Vidaver-Cohen, Deborah, ‘Reputation Beyond the Rankings: A Conceptual Framework for Business School Research’, Corporate Reputation Review, 10:4, 2007, 281-304.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnan Özalp Bu kişi benim

H. Zümrüt Tonus Bu kişi benim

Aslı Geylan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özalp, İ., Tonus, H. Z., & Geylan, A. (2010). “Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 99-106.
AMA Özalp İ, Tonus HZ, Geylan A. “Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2010;2(1):99-106.
Chicago Özalp, İnan, H. Zümrüt Tonus, ve Aslı Geylan. “‘Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 99-106.
EndNote Özalp İ, Tonus HZ, Geylan A (01 Haziran 2010) “Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 1 99–106.
IEEE İ. Özalp, H. Z. Tonus, ve A. Geylan, “‘Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar’”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 99–106, 2010.
ISNAD Özalp, İnan vd. “‘Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar’”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 99-106.
JAMA Özalp İ, Tonus HZ, Geylan A. “Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:99–106.
MLA Özalp, İnan vd. “‘Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 99-106.
Vancouver Özalp İ, Tonus HZ, Geylan A. “Paydaşları Açısından Akademik Organizasyonlarda İtibar”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(1):99-106.