Çağdaş Stratejik Planlamanın, örgütlerin devamlılığı ve amaçlarına ulaşması noktasında önemi büyüktür. İşletme stratejisini belirlerken hangi çalışanlarla, hangi konuların araştırılacağı, hangi yöntemlerle, nasıl araştırılacağı ve ne gibi bir sonuca varılacağı önem arz etmektedir. Toplanan verilerin nasıl analiz edileceği ve hangi stratejilerin belirleneceği izlenecek yol ve varılacak hedef açısından hayati öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, Çağdaş İşletme Stratejisi Formülasyonu kavramını ve stratejik planlamanın örgütler için önemini teorik boyutta incelemektir. Konu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklara ulaşılarak literatür taraması yapılmış ve mülakat yöntemi kullanılarak Mavi’ nin Çağdaş İşletme Stratejisi Formülasyonu incelenmiş, Mavi/ Görsel Proje Kıdemli Müdürü, Mehmet YÜCE ile bir mülakat yapılmış, bu mülakatta Mavinin vizyon, misyon ,amaç, hedefleri ve stratejileri hakkında derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler analiz edilmiş ve yararlı sonuçlara ulaşılarak çalışma tamamlanmıştır. Günümüzde işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek, rekabette avantajlı hale gelmek, kar elde etmek, büyümek ve başarılı olmak için farklı stratejik yaklaşımlar formüle etmeleri, hedeflerine ulaşma yolunda sağlıklı yol izlemeleri ve riski göze almaları ve bu amaçla çalışmalar yapmaları gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 2 |