Bu araştırmada 2021 yılında Samsun ili İlkadım ilçesinde bulunan 23 Nisan Ortaokulu öğretmenleri ve Terme İlçesinde bulunan öğretmenlerin iş doyumu kaynaklarının neler olduğu araştrılmıştır. Bu araştırma için öğretmenlere demografik bilgilerinin olduğu 7 soru ile birlikte iş doyumu kaynaklarının neler olduğunu tespit etmeye yarayan 6 sorudan oluşan yüz yüze görüşme formu uygulandı. Görüşmeler için öğretmenlerden daha önce belirtilen saatte randevu alınarak yapılmıştır. Her bir görüşme yaklaşık olarak 10 dk ile 20 dk arasında sürmüştür.
Çalışmanın ilk kısmında iş doyumunun genel olarak tanımı ve önemi, iş doyumunu etkileyen faktörlerin neler olduğundan bahsedilmiştir. İkinci bölümde konu ile alakalı bilimsel çalışmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmanın yönteminden, dördüncü bölüm olarak da ise bulgular ve yorumlardan bahsedilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup görüşme çözümleme yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın son bölümündeki analiz değerlendirmesine göre, öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri cinsiyet, yaş, branş, en son mezun olunan okul ve kıdem değişkenleri bakımından iş doyumlarının belirli bir alanda ön plana çıktığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 14 Issue: 2 |