Dil, anlama ve anlatma becerilerinin temelidir. İnsan anlayabildiği ve anlatma ihtiyacını giderebildiği sürece toplumun bir parçası olabilir. Yazma bireyin kendini tanıması ve ifade etmesi için geliştirilmesi gereken bir beceridir. Araştırma Türkçe öğretmeni adaylarının yazma teknikleri ile ilgili görüşlerini inceleyerek serbest yazma ile güdümlü yazma çalışmalarındaki yazma türleri, konu seçimleri ve anlatım biçimleri ile ilgili tercih ve görüşlerini ortaya koymayı amaçlamakta olup tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Veriler 6 adet açık uçlu sorudan oluşan veri toplama aracı yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Türkçe öğretmeni adayları serbest yazma çalışmalarında yazımının kolay olduğu gerekçesiyle deneme türünü tercih etmişlerdir. Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının serbest yazma çalışmalarında konu belirlerken önemli olduğunu düşündükleri konuyu tercih ettikleri; serbest yazma çalışmalarında konu ve türün belirlenmesinde zorlanmadıkları; en çok tercih ettikleri anlatım biçimlerinin sırasıyla açıklayıcı, tartışmacı, öyküleyici, betimleyici olduğu; güdümlü yazmada kolaylık yaşadıkları; okuma metinlerini seçerken roman türünü ve aşk konusunu tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Submission Date | December 25, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |