Bu çalışma sosyal medya
platformlarında en çok tavsiye edilen 15 resimli çocuk kitabının hayat bilgisi
programında yer alan değerlerin hangilerine, ne sıklıkla yer verildiğini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın modeli betimsel modeldir. Verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, sosyal
medya platformu olan Instagram ve twitter’da resimli çocuk kitabı tavsiyesinde
bulunan hesaplardaki kitaplar oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu hesaplarda en
çok tavsiye edilen 15 resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır. Araştırma
kapsamında Instagram ve Twitter’da 1500 ve üzeri takipçisi olan hesaplar
taramaya tabii tutulmuştur. En fazla önerilen 15 kitap temin edilmiş ve bu
kitaplarda yer verilen değerler içerik analizi yöntemi ile kodlanarak
kategorilere ayrılmıştır. Bu değer kategorileri; adalet, aile birliğine önem
verme, bağımsızlık, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, doğal çevreye
duyarlılık, dostluk, dürüstlük, estetik, güven, hoşgörü, kültürel mirasa
duyarlılık, merhamet, misafirperverlik, özgüven, paylaşma, sabır, saygı, sevgi,
sorumluluk, vatanseverlik, vefalı olma, vicdanlı olma ve yardımseverliktir.
Kitaplarda 1130 cümle yer almakta ve bu cümlelerin 514’ü değer ifadelerine yer
vermektedir. Kitaplardaki toplam cümle sayısı %45,48 oranında değer ifade
etmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, kitaplarda yer alan cümlelerin %20,23’ü
paylaşma değerini, %17,50’si sevgi değerini, %9,72’si estetik değerini, %6,61’i
yardımseverlik değerini ve %6,22’si hoşgörü değerini ifade ederken, %0,19’u
adalet değerini, %0,19’u misafirperverlik değerini, %0,38’i bağımsızlık
değerini ve %0,58’i vefalı olma değerini ifade etmektedir. Resimli çocuk
kitaplarında %45,48 oranında değer ifadesi bulunması; resimli çocuk
kitaplarının kişisel ve sosyal gelişimin yanı sıra değerler eğitimi için de çok
önemli bir araç olduğunu gözler önüne sermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | June 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |