Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki az gören bir çocuğun işlevsel görme becerilerinden izleme becerilerinin gelişiminde İşlevsel Görme Aktivite Programı’nın etkililiğini belirlemektir. Araştırmada, İşlevsel Görme Aktivite Programı katılımcı çocuğa uygulanarak programın etkililiği değerlendirilirken “örnek olay çalışması” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcısını, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir Görme Engelliler İlkokulu’na devam eden az gören tanısı almış 5 yaşındaki bir kız çocuğu oluşturmaktadır. Araştırmada, az gören çocuğun yakın görme alanı içerisinde yer alan işlevsel görme becerilerinden izleme becerilerini sergilemedeki performans düzeyini geliştirmek amacıyla İşlevsel Görme Aktivite Programı hazırlanmış ve uygulanmıştır. Programın uygulama süreci, uygulama ve değerlendirme oturumlarını kapsayan toplam 20 oturumda tamamlanmıştır. Bu oturumların 14’ü uygulama ve 6’sı değerlendirme oturumu olarak yapılmış ve kodlanmıştır. Kodlanan veriler, İşlevsel Görme Aktivite Programı Değerlendirme Aracı üzerinden analiz edilerek araştırmanın veri analizleri tamamlanmış ve araştırma bulguları elde edilmiştir. İşlevsel Görme Aktivite Programı'nın uygulaması sonucu, çocuğun işlevsel görme becerilerinden izleme becerilerini sergilemedeki performas düzeyinde olumlu gelişmeler tespit edilmiştir. Son olarak, araştırmanın bulguları tartışılmış ve önerilere yer verilmiştir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.