Öğrencilerin akademik performansını olumsuz etkileyen öğrenme
güçlükleri dinleme, konuşma, anlama, okuma, yazma ve matematik gibi pek çok
alanda görülebilmekte ve her öğrencide farklı biçimde seyredebilmektedir. Bazı öğrenciler
okurken sözcükleri tanımada, bazıları ise kalem tutma ya da kendini yazılı
olarak ifade etme becerilerinde sorun yaşamaktadır. Öğrencilerin yaşadığı bu
sorunların önceden belirlenip önlenmesi ya da ortaya çıktığında giderilmesi
için ilköğretim döneminde bazı müdahaleler gerçekleştirilmektedir. Alanyazına
bakıldığında bu müdahalelerin daha çok okuma becerisi üzerinde yoğunlaştığı,
yazma becerisi ile ilgili yeterli çalışmanın bulunmadığı ve mevcut çalışmaların
da genellikle normal gelişim gösteren öğrenciler üzerinde yapıldığı
görülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, ilköğretim döneminde özel öğrenme
güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin müdahalelerin
gerçekleştirildiği araştırmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda Google Akademik (Google Scholar), EBSCOHost, Elsevier Science
Direct ve ERIC veritabanlarında tarama yapılmış ve ölçütleri karşılayan 23
makale incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları araştırmaların en çok yazma
stratejileri konusunda yapıldığını, kendini geliştirme stratejisi üzerinde
yoğunlaştığını, en çok 4. sınıf öğrencilerine yönelik çalışıldığını ve erkek
katılımcıların sayısının kadın katılımcılardan fazla olduğunu göstermektedir.
Ayrıca, bu araştırmanın sonucu çalışmaların çoğunun deneysel veya tek denekli
araştırmalar olarak desenlendiğini, kullanılan müdahalelerde bir uzlaşma olmadığını
ve müdahalelerin genellikle birbirinden farklılaştığını ortaya koymaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 03 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.