Bu araştırmanın amacı,
2015/2016 eğitim öğretim döneminde Ankara ilindeki üniversitelerin çeşitli
fakülte ve bölümlerinde öğrenim gören ve görme yetersizliğine sahip
öğrencilerin sınıf içi ölçme-değerlendirme süreçlerini öğretim elemanı ve
öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımıyla ve
betimsel fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Çalışma grubunun
oluşturulmasında kartopu örnekleme kullanılmıştır. Çalışma grubunu 17 görme yetersizliği
olan öğrenci ile 3 öğretim elemanı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın öne çıkan bulgularına göre, görme yetersizliğine
sahip öğrenciler ölçme-değerlendirme süreçlerinde zaman, uygulama, soru ve
materyal anlamında güçlükler yaşamaktadır. Görme yetersizliğine sahip
öğrencilerin öğretim elemanlarından ve üniversite yönetiminden çeşitli
beklentileri vardır. Görme yetersizliği olan öğrencilerin ölçme-değerlendirme
süreçlerinde güçlükler yaşadığı, bu güçlüklerin öğrencilerin görme düzeylerine
göre farklılaştığı, bu öğrencilerin normal öğrenciler gibi değerlendirilmemesi
gerektiği ve görme yetersizliği olan öğrencilerin gerçek başarılarını
gösterebilmeleri için ölçme-değerlendirme süreçlerinde bu güçlükleri giderici ve
nitelikli önlemler alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 3 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.