Bu
araştırmada engelli olmayan öğretmenler ve görme engelli öğretmenlerin
görüşlerine bağlı olarak algılanan örgütsel destek ve örgütsel adalet algısı
ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim
yılı bahar döneminde görev yapan 154 görme engelli öğretmen ve 278 engelli
olmayan öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Örgütsel Adalet Algısı
Ölçeği” ve “Örgütsel Destek Ölçeği” ile toplanmıştır. Katılımcılardan toplanan
veriler aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Anova, doğrulayıcı faktör
analizi (DFA), Pearson korelasyon ve regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak,
çalışma bulguları bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin örgütsel
adalet algısı yaşadıkları; bu örgütsel adalet algısının cinsiyete, mesleki
kıdeme, görme engelli olma ya da engelli olmama durumuna göre ve medeni duruma
göre farklılık göstermemekle birlikte, öğretmenin örgütsel destek algısı
üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Örgütsel desteğin de mesleki kıdem, medeni
duruma, görme engelli olma ya da engelli olmama durumuna göre farklılık
göstermediği buna karşın erkek öğretmenler lehine farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 3 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.