Bu çalışma, öğrenme güçlüğü (ÖG) olan bireyleri desteklemek için
teknolojiyi kullanma konusundaki araştırma çalışmalarının sistematik bir alanyazın
taramasıdır. Çalışmanın amacı; (1) öğrenme güçlüğünde teknoloji kullanımındaki
eğilimleri, (2) kullanılan teknolojilerin öğrencilerin matematik, okuma ve
yazma performanslarını nasıl etkilediği ve (3) öğrencilerin kullanılan
teknolojilere karşı tutumlarını belirlemektir. Bu kapsamda, 56 makaleyi
kapsayan sistematik bir alanyazın taraması ayrıntılı olarak incelenmiştir.
Yapılan derlemenin sonucunda, makalelerin çoğunun 1995-2018 yılları arasında
Amerika Birleşik Devletlerinde (ABD) yayınlandığını göstermiştir. Ayrıca,
yürütülen çalışmalarda genel olarak çoklu ortam tasarımının kullanıldığı ve
katılımcı olarak ise ilkokul öğrencilerinin tercih edildiği belirlenmiştir. İlaveten,
sistematik alanyazın taraması, öğrenme güçlüğünde geliştirilmek istenen becerileri
ve bu becerileri geliştirmek için kullanılan teknolojileri ortaya koymuştur. Bunlara
ek olarak, kullanılan teknolojilerin öğrencilerin performanslarını olumlu yönde
etkilediği ve çğrencilerin kullanılan teknolojilere karşı tutumlarının genel
olarak olumlu olduğu bulunmuştur.
This paper is a systematic literature
review of research studies on using technology to support individuals with
Learning Disabilities (LD). The purpose is to determine (1) trends in the use
of technology in LD, (2) the effects of technological tools on reading, writing
and mathematics performances of students’ with LD and (3) LD students’
attitudes toward learning with technology. To provide a holistic view, a
systematic literature review covering 56 articles were examined in detail.
Results showed that the majority of articles were published in the United
States of Amerika between 1995 and 2018. Also, most of these articles preferred
multiple baseline designs and sampled elementary school students. Also, the
review revealed essential skills that need improvement and the technological
tools utilized to enhance these skills. Moreover, results showed that
technological tools positively affect students’ performances and students’
attitudes toward implemented technology was generally positive.
assistive technology computer-assisted ınstruction learning disabilities technology learning difficulties
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 3 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.