Review
BibTex RIS Cite

Classroom Management: Significance in Inclusive Education, Current Problems and Proposed Solutions

Year 2022, Volume: 23 Issue: 3, 699 - 720, 01.09.2022
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.856085

Abstract

Introduction: It is a known fact that teachers’ knowledge and use of effective classroom management (CM) strategies has a positive impact on their professional achievement and their students’ learning outcomes. Effective strategies that teachers can use are presented in various scientific studies. However, these strategies are not used sufficiently in practice for various reasons, and therefore, in many classrooms, controlling students' problem behavior, focusing students on activities, and maintaining effective education is not yet a task that teachers achieved adequately. Besides, educational settings become more inclusive day by day and increased student diversity add to the complexity of problems encountered in CM. In the light of literature, this study aims to identify the problems encountered about CM by today’s teachers along with the causes of these problems and to present tools that can be used to solve these problems.
Discussion: With this purpose, the study examined the content of the “2023 Education Vision” prepared by the Ministry of National Education (MoNE) of Turkey as a short-term guide to solve the problems in the system of education in regards to classroom management. The study also presents some recommendations to policymakers about the changes planned in teacher training and professional development programs to solve problems related to CM.

References

  • Cohen, J., Wong, V., Krishnamachari, A., & Berlin, R. (2020). Teacher coaching in a simulated environment. Educational Evaluation and Policy Analysis, 42(2), 208–231. doi:10/ggqmtc
  • Emmer, E. T., & Stough, L. M. (2001). Classroom management: A critical part of educational psychology, with ımplications for teacher education. Educational Psychologist, 36(2), 103-112. doi:10/b59rkz
  • Eisenman, G., Edwards, S., & Cushman, C. A. (2015). Bringing Reality to Classroom Management in Teacher Education. Professional Educator, 39(1), n1.
  • Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2013). Classroom management as a field of inquiry. Handbook of classroom management içinde (s. 13–26). Routledge.

Sınıf Yönetimi: Kapsayıcı Eğitim Çerçevesinde Önemi, Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Year 2022, Volume: 23 Issue: 3, 699 - 720, 01.09.2022
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.856085

Abstract

Giriş: Öğretmenlerin etkili sınıf yönetimi (SY) stratejilerini biliyor ve etkin bir şekilde kullanabiliyor olmasının öğretmenlerin mesleki başarısı ve öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bilinmektedir. Öğretmenlerin kullanabilecekleri etkili stratejiler günümüze kadar yapılan çeşitli bilimsel çalışmalarla ortaya konulmuştur. Ancak bu stratejiler uygulamada çeşitli nedenlerle yeterince kullanılmamaktadır ve bu nedenle birçok sınıfta öğrencilerin problem davranışlarını kontrol etmek, öğrencileri etkinliklere odaklamak ve etkili eğitimi sürdürmek henüz öğretmenlerin yeterince başarabildiği bir görev değildir. Bununla birlikte gün geçtikçe daha kapsayıcı hale gelen eğitim ortamları ve artan öğrenci çeşitliliği SY konusundaki problemlerin karmaşıklığını da arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, alanyazındaki bilgiler ışığında günümüzde öğretmenlerin SY konusunda yaşadığı güçlükler ile bu güçlüklerin nedenlerinin belirlenmesi ve çözüm için kullanılabilecek araçların ortaya konmasıdır.
Tartışma: Bu çalışma kapsamında Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığının (MEB) eğitim sistemindeki sorunların çözümüne yönelik hazırladığı kısa vadeli yol haritası olan “2023 Eğitim Vizyonu” belgesi, SY ile ilgili sorunların çözümü hakkındaki içerikleri bakımından incelenmiş ve karar alıcılara SY konusunda atılabilecek adımlar ile ilgili somut önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Cohen, J., Wong, V., Krishnamachari, A., & Berlin, R. (2020). Teacher coaching in a simulated environment. Educational Evaluation and Policy Analysis, 42(2), 208–231. doi:10/ggqmtc
  • Emmer, E. T., & Stough, L. M. (2001). Classroom management: A critical part of educational psychology, with ımplications for teacher education. Educational Psychologist, 36(2), 103-112. doi:10/b59rkz
  • Eisenman, G., Edwards, S., & Cushman, C. A. (2015). Bringing Reality to Classroom Management in Teacher Education. Professional Educator, 39(1), n1.
  • Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2013). Classroom management as a field of inquiry. Handbook of classroom management içinde (s. 13–26). Routledge.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Nevin Güner Yıldız 0000-0002-9135-6429

Hasan Köse 0000-0002-0923-3711

Esra Akın 0000-0002-7414-1207

Publication Date September 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 23 Issue: 3

Cite

APA Güner Yıldız, N., Köse, H., & Akın, E. (2022). Classroom Management: Significance in Inclusive Education, Current Problems and Proposed Solutions. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(3), 699-720. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.856085

Creative Commons Lisansı
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

13336   13337      13339  13340