Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yalnızlıklarının yordayıcısı
olarak algılanan sosyal destek, utangaçlık ve benlik saygısı değişkenlerinin rolünü
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde öğrenim gören
333 (239 kadın, 94 erkek) üniversite öğrencisine ulaşılmıştır. Bu araştırmada UCLA
Yalnızlık Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Utangaçlık Ölçeği,
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın
veri toplama sürecinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır ve veriler sanal formlar
uygulamaları (Google Formlar) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde Binary
(İkili) Lojistik Regresyon Analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde
edilen sonuçlara göre; algılanan sosyal destek, utangaçlık ve benlik saygısı üniversite
öğrencilerinin yalnızlıklarını yormada önemli bir etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra benlik
saygısının incelenen değişkenler arasında yalnızlığı yormadaki en güçlü değişken
olduğu araştırma bulguları tarafından ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular
alanyazın ışığında tartışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının, psikolojik danışmanlar, eğitimciler, anne babalar ve araştırmacılar için önemli olduğu ve bu araştırmanın
gelecekte yapılacak başka araştırmalara kaynaklık edebileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 2, 2022 |
Submission Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 3 |