BibTex RIS Cite

Marble Waste Using Produced of Automotive Brake Pad of Friction Coefficient Different Pad Brake Pads With Comprasion

Year 2013, Volume: 19 Issue: 1, 10 - 14, 01.01.2013

Abstract

Brake linings used in automotive disks are usually composed of various components. Expected properties from a brake lining are appropriate standard value of wear resist, friction coefficient. Brake lining extremely warms up during braking due to friction. The braking performance of brake lining changes and braking lining is subject to mechanical deformation due to excessive temperature. In this study, it is aimed to revaluate the waste of marble dust in marble processing in Turkey. For this purpose, marble wastes are grinded to produce marble dust. The brake lining, which has new formulation, is produced by using various additive materials. The friction performances of the brake pads produced were compared with those of other firms and the results were show in graphics. Therefore, the effect of marble dust on braking performance is investigated. It is observed that a favorable result in braking performance is obtained using of marble dust.

References

  • Bıjwe, J. ‟Composites As A Friction Material: Recent Developmets In Non- Asbestos Fiber Reinforced Friction Materials-A Reveiw”, Polimer Composites, 18 (3), 378-396, 1997.
  • Mutlu, İ. “Seramik Katkılı Asbestsiz Otomotiv Fren Balatası Üretimi ve Frenleme Karakteristiğinin Deneysel İncelenmesi’’, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, Kasım, 2002.
  • Anderson, A.E., Peterson, M., Winer, W.O. (Eds.), “Wear of brake material”, Wear Control Handbook, pp. 843–858, New York, 1997.
  • Gopal, P., Dharani, L. R., Blum, F. D. “Hybrid phenolic friction composites containing Kevlar pulp. Part I. Enhancement of friction and wear performance”, Wear 193, 199-206, 1996.
  • McLellan, R.G. IMechE C451 (88), 9-13, 1998.
  • Rhee, S. K. ‟Wear of Metal Reinforced Phenolic Resin”, Wear, 18, pp. 471-477, 1977.
  • Anderson, A.E. ASM handbook, “Friction, Lubrication, and Wear Technology Vol.”18 ASM International, pp. 569-577, 1992.
  • Uygur, M. E. “Balata Üretim Teknolojisi”, 1. Ulusal Toz Metalurjisi Kongresi, Bildiriler Kitapçığı, Gazi Üniversitesi, Ankara, 1996.
  • Gemalmayan, N. “Sürtünme Malzemelerinin Özelliklerinin Deneysel İncelenmesi’’, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Müh. Mimar. Fak., Ankara, 1984.
  • Ayar, H. “Disk Fren Balatalarında Bileşimin Performansa Etkilerinin Deneysel İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1991.
  • Reinsch, E. W. “Sintered Metal Brake Linings For Automotive Applications’’, Delco-Moraine Division, General Motors Corp Dayton,Chapter 2, pp. 9-21, Ohio, 1970.
  • Boz, M. “Toz Metalurjisi ile Üretilmiş Bronz Esaslı Fren Balata Malzemelerinin Sürtünme-Aşınma Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1999.
  • Anlaş, İ. Şasi temel ders kitabı, M. E. B. yayınları, İstanbul, 1988. [14] Timur M. “Otomotivde Kullanılan Sürtünme Malzemelerinin Sürtünme Katsayısını Tespit Eden Test Cihazı Tasarımı ve İmalatı”, Y. Lisans Tezi, 2007.
  • Kılıç, H. “Mermer Atıklarının Otomotiv Fren Balata Üretiminde Kullanılabilirliğinin Araştırılması”, Y. Lisans Tezi, 2010.
  • Dönmez, A.G. “Asbest Dışı Elyaflarla Üretilen Balata Malzemelerinin Özelliklerinin İncelenmesi‟, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 2000.

Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması

Year 2013, Volume: 19 Issue: 1, 10 - 14, 01.01.2013

Abstract

Otomotiv frenlerinde kullanılan balatalar birçok maddenin bileşiminden yapılır. Bir fren balatasından istenilen temel özellikler, standartlara uygun aşınma direnci, sürtünme katsayısıdır. Frenleme sırasında sürtünme nedeniyle fren balataları aşırı ısınmaktadır. Aşırı sıcaklık nedeniyle balataların frenleme performansı değişebilmekte veya balatalar mekanik deformasyona uğramaktadır. Bu çalışmada; Türkiye'de mermerin işlenmesi neticesinde ortaya çıkan mermer toz atıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için, mermer artıkları öğütülerek toz haline getirilmiştir. Çeşitli katkı maddeleri kullanılarak yeni formülasyonlu fren balataları üretilmiştir. Üretilen fren balatalarının sürtünme performansları farklı firmaların balataları ile karşılaştırılarak sonuçlar grafikler halinde gösterilmiştir. Böylece mermer tozunun frenleme performansına etkisi incelenmiştir. Mermer tozunun frenleme performansında olumlu sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir.

References

  • Bıjwe, J. ‟Composites As A Friction Material: Recent Developmets In Non- Asbestos Fiber Reinforced Friction Materials-A Reveiw”, Polimer Composites, 18 (3), 378-396, 1997.
  • Mutlu, İ. “Seramik Katkılı Asbestsiz Otomotiv Fren Balatası Üretimi ve Frenleme Karakteristiğinin Deneysel İncelenmesi’’, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, Kasım, 2002.
  • Anderson, A.E., Peterson, M., Winer, W.O. (Eds.), “Wear of brake material”, Wear Control Handbook, pp. 843–858, New York, 1997.
  • Gopal, P., Dharani, L. R., Blum, F. D. “Hybrid phenolic friction composites containing Kevlar pulp. Part I. Enhancement of friction and wear performance”, Wear 193, 199-206, 1996.
  • McLellan, R.G. IMechE C451 (88), 9-13, 1998.
  • Rhee, S. K. ‟Wear of Metal Reinforced Phenolic Resin”, Wear, 18, pp. 471-477, 1977.
  • Anderson, A.E. ASM handbook, “Friction, Lubrication, and Wear Technology Vol.”18 ASM International, pp. 569-577, 1992.
  • Uygur, M. E. “Balata Üretim Teknolojisi”, 1. Ulusal Toz Metalurjisi Kongresi, Bildiriler Kitapçığı, Gazi Üniversitesi, Ankara, 1996.
  • Gemalmayan, N. “Sürtünme Malzemelerinin Özelliklerinin Deneysel İncelenmesi’’, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Müh. Mimar. Fak., Ankara, 1984.
  • Ayar, H. “Disk Fren Balatalarında Bileşimin Performansa Etkilerinin Deneysel İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1991.
  • Reinsch, E. W. “Sintered Metal Brake Linings For Automotive Applications’’, Delco-Moraine Division, General Motors Corp Dayton,Chapter 2, pp. 9-21, Ohio, 1970.
  • Boz, M. “Toz Metalurjisi ile Üretilmiş Bronz Esaslı Fren Balata Malzemelerinin Sürtünme-Aşınma Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1999.
  • Anlaş, İ. Şasi temel ders kitabı, M. E. B. yayınları, İstanbul, 1988. [14] Timur M. “Otomotivde Kullanılan Sürtünme Malzemelerinin Sürtünme Katsayısını Tespit Eden Test Cihazı Tasarımı ve İmalatı”, Y. Lisans Tezi, 2007.
  • Kılıç, H. “Mermer Atıklarının Otomotiv Fren Balata Üretiminde Kullanılabilirliğinin Araştırılması”, Y. Lisans Tezi, 2010.
  • Dönmez, A.G. “Asbest Dışı Elyaflarla Üretilen Balata Malzemelerinin Özelliklerinin İncelenmesi‟, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 2000.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Timur This is me

Halil Kılıç

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Timur, M. ., & Kılıç, H. . (2013). Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 19(1), 10-14. https://doi.org/10.5505/pajes.2013.55264
AMA Timur M, Kılıç H. Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. January 2013;19(1):10-14. doi:10.5505/pajes.2013.55264
Chicago Timur, Mustafa, and Halil Kılıç. “Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 19, no. 1 (January 2013): 10-14. https://doi.org/10.5505/pajes.2013.55264.
EndNote Timur M, Kılıç H (January 1, 2013) Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 19 1 10–14.
IEEE M. . Timur and H. . Kılıç, “Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 19, no. 1, pp. 10–14, 2013, doi: 10.5505/pajes.2013.55264.
ISNAD Timur, Mustafa - Kılıç, Halil. “Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 19/1 (January 2013), 10-14. https://doi.org/10.5505/pajes.2013.55264.
JAMA Timur M, Kılıç H. Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;19:10–14.
MLA Timur, Mustafa and Halil Kılıç. “Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 19, no. 1, 2013, pp. 10-14, doi:10.5505/pajes.2013.55264.
Vancouver Timur M, Kılıç H. Mermer Atıkları Kullanılarak Üretilen Otomotiv Fren Balatasının Sürtünme Katsayısının Farklı Fren Balataları İle Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;19(1):10-4.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.