Topology optimization has become a valuable tool in the aerospace industry, enabling engineers to develop aircraft components with improved performance characteristics while reducing their weight. The technique has also allowed for the design of complex structures that were previously unattainable using traditional manufacturing methods. In this study, a comprehensive topology optimization of the steering pump housing for an aircraft's nose landing gear was performed using the nTopology software. The primary objective of this optimization was to reduce the weight of the steering pump housing while preserving its mechanical properties, which are essential for safe and reliable operation of the nose landing gear system. The study demonstrates the potential for topology optimization to be an effective tool for reducing the weight of aircraft components while preserving their mechanical properties. This approach can be applied to other aircraft components with similar design challenges, and could potentially lead to significant weight savings in the overall design of the aircraft.
Topoloji optimizasyonu, havacılık endüstrisinde önemli bir yöntem ve mühendislerin, ağırlıklarını azaltırken yüksek performanslı uçak bileşenleri geliştirmelerini sağlamıştır. Ayrıca, daha önce geleneksel imalat yöntemleri kullanılarak üretilmesi mümkün olamayacak karmaşık yapıların tasarımına da olanak sağlamıştır. Bu çalışmada, nTopology yazılımı kullanılarak bir uçağın iniş takımları için direksiyon pompası muhafazasının kapsamlı topoloji optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Bu optimizasyonun birincil amacı, iniş takımı sisteminin emniyetli ve güvenilir çalışması için gerekli olan mekanik özelliklerini korurken direksiyon pompası mahfazasının ağırlığını azaltmaktır. Çalışma, topoloji optimizasyonunun, mekanik özelliklerini korurken uçak bileşenlerinin ağırlığını azaltmak için etkili bir araç olduğunu göstermektedir. Bu yaklaşım, benzer tasarım zorluklarına sahip uçak bileşenlerine uygulanarak, potansiyel olarak uçağın genel tasarımında önemli ağırlık tasarrufları sağlayabilecektir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 30 Issue: 2 |