Her sektörde olduğu gibi havayolu sektöründe de halihazır ve potansiyel müşterilerin satın alma öncesi ve sonrası fikir ve duygularının tespit edilmesi, havayolu firmalarının gelecekte sunacağı hizmetleri de şekillendirmektedir. Bu çalışmada, Twitter kullanıcılarının havayolu ulaşımı ile ilgili yorumları derlenerek duygu analizi çalışması yapılmıştır. Kullanıcı yorumları, birçok sosyal medya uygulamasında olduğu gibi Twitter’ ın da sunmuş olduğu API (Application Programing Interfaces-Uygulama Programlama Arayüzleri) hizmeti vasıtasıyla java tabanlı program kullanılarak Nisan-Mayıs 2016 tarihleri arasında alınmıştır. Elde edilen 8672 kullanıcı yorumu olumlu, nötr ve olumsuz etiketlerle ayrıştırılmıştır. Elde edilen etiketler etiket bulutunda toplanmış ve sonuçlar Makine Öğrenmesi Yöntemi ve SMO sınıflandırmasında standart ve normalize Kernel Polinomları ile analiz edilmiştir
The identification of actual and potential customers opinions and sentiments before and after purchase shapes the services offered by airlines in the airline sector as well as in every sector. In this paper, a sentiment analysis is made by compiling Twitter users’ comments related to air transport. Comments of users collected from API (Application Programming Interfaces) service provided by Twitter as with many social media applications and were taken from a Java based program on a regular basis between April-May 2016. Obtained 8672 user comments were decomposed as positive, notr and negative tags. Tags are collected in a tag cloud and results are analysed with Machine Learning Method and standardized and normalized Kernel Polinoms in SMO algorithm
Other ID | JA95NE35JT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.