Purpose- Today, as lifelong learning becomes increasingly important, there is a growing need for learning-centered leaders who benefit from the environment, who are responsible, who make informed decisions, motivate learning, and support learning. Learning-centered leaders develop a shared vision for learning and create a supportive environment for learning development. It is believed that those who possess all these qualities should have the strategies of resolving problems in a high and superior manner. The literature on power has received considerable attention recently. The purpose of this study is to examine the effect of learned strength on learning-centered leadership.
Methodology- The research data were obtained by applying the questionnaire technique to the students studying at a state university.
Findings- The data were entered into the SPSS program and subjected to frequency analysis, correlation analysis and regression analysis.
Conclusion- Analysis showed that there were significant relationships between the variables and that learning power had a positive effect on learning-centered leadership.
Learning-centered leadership learned resourcefulness leadership learning types of leadership
Amaç- Hayat boyu öğrenmenin gün geçtikçe önem kazandığı günümüzde, çevresine fayda sağlayan, sorumluluk sahibi olan, bilgiye dayalı karar veren, öğrenimi motive eden, öğrenmeyi destekleyen öğrenme merkezli liderlere olan ihtiyaç da artmaktadır. Öğrenme merkezli liderler, öğrenme için ortak bir vizyon geliştirir ve öğrenim gelişimi için destekleyici bir ortam yaratır. Tüm bu özelliklere sahip olan kişilerin zorluklarla başa çıkma azimlerinin yüksek ve üstün bir şekilde sorunları çözme stratejilerine sahip olması gerektiği düşünülmektedir. Literatürde de öğrenilmiş güçlülük konusu son zamanlarda oldukça ilgi görmektedir. Bu çalışmanın amacı öğrenilmiş güçlülüğün öğrenme merkezli liderlik üzerindeki etkisini ele almaktır.
Yöntem- Araştırma verileri, bir devlet üniversitesinde okuyan öğrencilere anket tekniği ile uygulanarak elde edilmiştir.
Bulgular- Veriler SPSS programına girilerek frekans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur.
Sonuç- Yapılan analizler sonucunda değişkenler arasında anlamlı ilişkiler olduğu ve öğrenilmiş güçlülüğün öğrenme merkezli liderlik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.