ÖZET
Ambalaj
ve ambalaj tasarımı, çeşitli kozmetik ürünlerinin pazarlanmasında önemli bir
faktör haline gelmiştir. Medyadan etkilenen tüketiciler arasında ani bir tutum
değişikliği, gerçek tüketimde bir değişime neden olabilir ve ambalaj endüstrisi
üzerinde stratejik etkilere neden olabilmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu araştırmada tüketicilerin
kozmetik ürün ambalajlarına yönelik tutumları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda
kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen 250 tüketiciden anket yoluyla veri
toplanmıştır. Araştırma sonucunda genel itibari ile tüketicilerin kozmetik ürün
ambalajlarına yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Bununla beraber tüketicilerin kozmetik ürün ambalajlarına yönelik tutumları cinsiyete göre
farklılık gösterdiği görülmüştür. Diğer taraftan tüketicilerin kozmetik ürün
ambalajlarına yönelik tutumlarının yaşa ve aylık gelir değişkenine göre
farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |