Dünyada rekabetin en yoğun yaşandığı dönemlerden birinde olduğumuz açık ve net bir şekilde görülmektedir. Bu rekabet içerisinde öncelikle ülkeler daha sonraları ise şirketler kendilerine yer bulurlarken, rekabette de avantaj sağlamaları gerekmektedir. Bunu yapabilmek için ülkelerin ve şirketlerin yatırımlarını belli göstergeleri inceleyerek yaptıkları analizlerin sonucunda ileriye yönelik tahminleme yaparak o yönde yoğunlaştırmalıdır. Rekabette avantajı elde etmeyi amaçlayan ve hedeflerlerini belirleyenler için yaptığımız bu çalışmada, dünyada kabul gören hava kargo taşımacılığı verisinin(milyon ton/kilometre) ilk olarak 4 farklı ülkenin Türkiye, Rusya, İngiltere ve Almanya Toplam Servis İhracatı, Toplam Taşımacılık İhracatı, Toplam Hava Taşımacılık İhracatı ve Toplam Hava Kargo Taşımacılık İhracatı üzerine anlamlı bir etkisinin var olup olmadığını araştırmaktır. Bu etki daha sonra 5 ülkeye çıkartılarak Türkiye, Rusya, İngiltere, Almanya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin, LPI ana ve alt faktörler olmak üzere, LPI skoru, Gümrük verimliliği, Altyapı, Uluslararası gönderiler, Lojistik kalitesi ve yetkinliği, İzleme ve Takip, en son Vakitlilik üzerine anlamlı bir etkisin var olup olmadığı araştırılmıştır. Sonuçta elde edilen veriler, dünyadaki rekabette hem ülkelere ve hem de şirketlere avantaj sağlayacak bir gösterge olup olmadığının araştırılmasıdır.
It is clearly seen that we are in one of the most intense periods of competition in the world. Firstly countries have to find a place for themselves and they have to gain advantage in competition. In order to gain that, countries and companies should intensify their investments by analyzing certain indicators and foreseeing them as a result of their analyzes. We did to their targets aimed at obtaining a competitive advantage in this study. The world recognized the air cargo data (million tonnes/kilometers) was the first in 4 different countries; Turkey, Russia, Great Britain and Germany in total service exports, total freight export, the total air freight exports and total air transportation whether there is a significant effect on cargo transportation. This effect then upgraded to 5 countries like Turkey, Russia, Britain, Germany and the United Arab Emirates’ logistics performance index LPI score as main and sub-factors, customs efficiency, infrastructure, international shipments, logistics quality and competence, tracking and follow the latest timeliness whether there is a significant effect on them. As a result, it has been investigated whether this situation is an indicator that will give advantage to both countries and companies in world competition.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 1 |