Amaç: Amacımız Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin, tıbbi radyasyon ve radyasyon güvenliği hakkındaki bilgi düzeylerini değerlendirmektir.
Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı nitelikte kesitsel özellikteki bu çalışmada, veriler anket yöntemiyle, Nisan 2021-Temmuz 2021 tarihleri tarihleri arasında elde edilmiştir. Çalışma, pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin gönüllü olarak Google form üzerinden anket sorularını cevaplandırması şeklinde yapılmıştır. Veri toplama formu 24 sorudan oluşmaktaydı. 22 soru katılımcıların radyasyon güvenliği ve radyasyon bilgi düzeylerini değerlendirmeye yönelik hazırlanmıştı.
Bulgular: Çalışma grubunu oluşturan Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri (n=83 öğrenci, 62 kadın, 21 erkek) tıp fakültesi öğrenim sürelerine göre iki gruba ayrılmıştır. Görüntüleme yöntemlerinin radyasyon içeriği hakkındaki sorulara çalışma grubu, röntgende %96,4, Bilgisayarlı Tomografi’de %83,1, mamografide %66,3 ve anjiyografide %44,6 oranında doğru cevap vermiştir. Mamografi ve BT hakkında verilen cevaplarda ileri sınıf öğrencilerin daha başarılı oldukları bulunmuştur. Tıp fakültesi öğrencilerinin veri toplama formuna radyasyon güvenliği hakkında verdikleri cevaplar açısından 1-2. sınıflar ile 3-5. sınıflar arasında anlamlı farklılık saptanmadı.
Sonuç: Pandemi döneminde dijitalleşen öğrenim sisteminde, tıp eğitimi müfredatında radyasyon güvenliği hakkındaki ders sayılarının arttırılması, gelecekte tıp fakültesi öğrencilerinin görüntüleme yöntemlerini kullanırken daha duyarlı ve daha güvenli olmalarını sağlayacaktır.
Purpose: Our aim is to evaluate the level of knowledge of Pamukkale University Faculty of Medicine students about medical radiation and radiation safety.
Materials and methods: In the descriptive and cross-sectional study, the data were obtained by survey method between April 2021 and July 2021. The study was conducted in the form of voluntary survey questions answered by Pamukkale University Faculty of Medicine students via the Google form during the pandemic period. The data collection form consisted of 24 questions. 22 questions were prepared to evaluate the radiation safety and radiation knowledge levels of the participants.
Results: Pamukkale University Faculty of Medicine students (n=83 students, 62 females, 21 males) constituting the study group were divided into two groups according to the duration of their medical school education period. The study group answered the questions about the radiation content of imaging modalities correctly in 96.4% in X-ray, 83.1% in Computed Tomography, 66.3% in mammography and 44.6% in angiography. It was found that advanced students were more successful in the answers given about mammography and CT. There was no significant difference between 1-2 classes and 3-5 classes in terms of the answers given by the medical faculty students to the data collection form about radiation safety.
Conclusion: Increasing the number of courses on radiation safety in the medical education curriculum in the digitized learning system during the pandemic period will allow medical school students to be more sensitive and safer when using imaging methods in the future.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Radiology and Organ Imaging |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2022 |
Submission Date | September 26, 2021 |
Acceptance Date | February 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 3 |