In this study, pre-service
teachers ‘arguments about hereditary similarities and variations were investigated
during teaching activities based on hypothesis testing process. This experimental
study was carried out with pre-service teachers (n=70) enrolled in a science
course at a university in
The data were collected with worksheets used in focus group interviews and analyzed
by content analysis. At the end of the
study, pre-service teachers’ false and inconsistent arguments about hereditary
similarities and variations were revealed and based on this finding implications for teaching of hereditary
transmission was suggested
Araştırmada, hipotez test sürecine dayalı yürütülen
Fen etkinlikleri ile öğretmen adaylarının canlılarda kalıtsal benzerlik ve çeşitlilikle
ilgili argümanları incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’de bir üniversitede Fen ve
Teknoloji Öğretimi dersi kapsamında Sınıf Öğretmen adayları (n:70) üzerinde
yürütülmüştür. Veriler, odak grup
görüşmesi sırasında kullanılan çalışma yaprakları ile toplanmış ve içerik
analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, Sınıf Öğretmen
adaylarının canlılarda kalıtsal benzerlik ve farklılıkla ilgili hatalı
argümanları ortaya konmuş ve buradan hareketle canlılarda kalıtsal geçişle
ilgili konuların anlamlı ve kalıcı şekilde öğretimine yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | February 16, 2014 |
Acceptance Date | April 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 38 Issue: 38 |